Головні тренди ритейлу у 2022 році за версією Trend Hunter
Trend Hunter — одна з найбільших спільнот, яка займається відстеженням Трендів та інновацій. Воно засноване в Канаді у 2005 році письменником та аналітиком Джеремі Гутче. На даний момент проект об’єднує майже 300 тисяч мисливців за Трендами, дослідників і футуристів.
Щорічно Trend Hunter готує масштабний огляд найзначніших Трендів у різних галузях – від бізнесу до продуктів харчування та мистецтва. У цьому матеріалі – головні тенденції року у сфері ритейлу.
Звіт включає Тренди (перспективні можливості в галузі), інсайти (мотивацію користувачів, їх переконання та точки тертя, які стоять за цією можливістю), приклади, а також оцінку (середній бал, який враховує новизну Тренда, активність користувачів, що взаємодіють із тематичними статтями, та популярність Тренда усередині категорії).
Досвід, що купується
Бренди формують офлайн-або онлайн-досвід для шопінгу.
Тренд — досвід, що купується, — це найновіший вид споживчого досвіду для клієнтів. Купувати можна будь-де: від готельних номерів до кулінарних шоу.
Інсайт — споживачі все частіше очікують, що бренди підлаштовуються під їхній спосіб життя.
- Відеоролики про люксові товари з можливістю купівлі. Instagram запросив Селін Діон для своєї першої рекламної кампанії покупок у додатку.
- Орендоване житло з можливістю купівлі. Aesthetic Pursuit здійснює продаж за допомогою Airbnb.
- Інтерактивні кулінарні шоу з можливістю купівлі. На порталі Walmart Cookshop представлені відеоролики з можливістю купівлі за участю знаменитостей.
Оцінка: 8,5.
Шопинг прямо з дому
Бренди використовують можливість візуалізації продуктів прямо у споживачів вдома.
Тренд — В епоху COVID-19 компанії запускають віртуальні «магазини з дому» для просування товарів на ринку. Гейміфіковані платформи приваблюють ігрову інтерактивність і комфортну обстановку, яка розважає споживачів і дозволяє візуалізувати продукт у домашньому просторі.
Інсайт — Оскільки заходи у зв’язку з COVID-19 сильно обмежують офлайн-ритейл, споживачі почали звертатися до онлайн-покупок для задоволення своїх повсякденних потреб, з бажання перестрахуватися або позбавити себе зайвого клопоту. Усвідомлюючи потенціал технологій у віртуальному середовищі, багато хто прагне отримати «імерсивний» цифровий досвід. Попит на нього обумовлений потребою в розвагах, які відволікають у важкі часи.
- Mashable Home — віртуальний шопінг з товарами від Walmart.
- Віртуальні ескейп-руми. IKEA закликає користувачів Snapchat спробувати вибратися з захаращеної кімнати.
- Віртуальні б’юті-бутики. Захоплюючий шопінг на віртуальній віллі bareMinerals.
- Віртуальний будинок для шопінгу. Sam’s Club відтворює будинок Грізвольдів із культової американської комедії «Різдвяні канікули».
Оцінка: 8,3.
Еко-ритейл
Бренди пропонують екологічні рішення у магазинах.
Тренд — Щоб продемонструвати небайдужість до екологічних проблем, деякі бренди впроваджують у своїх магазинах екологічні дизайнерські рішення — від заборони використання пластику до сонячної енергії.
Інсайт — У міру зростання занепокоєння споживачів зміною клімату та його наслідками вони покладають надії про позитивні рішення в тому числі і на бренди. Розуміючи, що екологічні проблеми викликані більшою мірою інституційними чинниками, ніж індивідуальними діями, споживачі все частіше очікують від змін, спрямованих на зменшення їх впливу на навколишнє середовище.
- Магазини модного одягу з низьким рівнем впливу на довкілля. United Colors of Benetton використовує у своїх товарах перероблені природні матеріали.
- Екологічна упаковка для бакалії. Kroger перекладає всі приватні марки та продукти на екологічну упаковку.
Оцінка: 7,8.
Ритейл на сонячних батареях
Сонячна енергія все ширше використовується в ритейлі та ресторанному бізнесі.
Тренд — Роздрібні та ресторанні підприємства переходять у простори, що повністю працюють на сонячній енергії. Таким чином, компаніям вдається мінімізувати споживання шкідливої енергії та одночасно задовольнити потреби екоспоживача.
Інсайт — Багато споживачів, особливо представники покоління міленіалів та покоління Z, усвідомлюють стан навколишнього середовища, загрозу забруднення та зміни клімату. Вони постійно підкреслюють, наскільки важливо приймати екологічно раціональні рішення та беруться виробляти відповідальний підхід і у брендів. Таким чином, споживачі обирають бренди, які відображають аналогічні цінності.
- Магазини косметики, що використовують енергію сонця. SoulTree відкриває в Індії флагманський магазин, орієнтований на екологічну безпеку.
- Ресторани на сонячних батареях. Ресторан McDonald’s у Діснейленді – перший у своєму роді.
Оцінка: 7,2.
Нові горизонти у ритейлі
У віртуальному середовищі існує безліч можливостей для креативної презентації продукту.
Тренд — Онлайн-середовище переходить межі естетичної уяви, дозволяючи існувати різним композиціям і ландшафтам, які без неї були б неможливими. Оскільки у зв’язку з COVID-19 роздрібні бренди переходять на цифрову стратегію, багато з них використовують ці переваги.
Інсайт — Тяга до ескапізму досить яскраво виявляється у сучасних споживачів. Вони ведуть швидкий, технологічний спосіб життя. З настанням пандемії COVID-19 та пов’язаних з нею обмежень на пересування стає все важче зробити перерву та насолодитися зміною обстановки. Оскільки багато хто усвідомлює, що подорожі без крайньої необхідності категорично заборонені, споживачі шукають способи втекти від рутини за допомогою своєї уяви.
- Цифровий дизайн інтер’єрів. Онлайн-інтер’єри Reisinger Studio химерні та привабливі.
- Цифрові будинки моди. The Fabricant вивчає перетин моди та технологій.
- Модні віртуальні острови. Бренд NET-A-PORTER створив свій власний острів в Animal Crossing – New Horizons.
Оцінка: 7,0.
Ритейл «один-до-одного»
Магазини обслуговують по одному покупцю за раз, забезпечуючи безпечний та надіндивідуальний споживчий досвід.
Тренд — На тлі пандемії ритейл зазнав серйозних змін. Одна з останніх тенденцій — зростання кількості магазинів та сервісів, що обмежують процес покупки двома людьми: працівником та покупцем. Це здійснюється як віртуально, так і особисто, і має такі переваги, як безпека та повна персоналізація.
Інсайт — Ідея персоналізованого сервісу за допомогою консультантів у ритейлі не нова, однак вона є вузькою і не дозволяє максимально ефективно використовувати робочий час співробітників. Історично склалося, що такі послуги стали можливими лише в елітному сегменті. Переваги цієї моделі з точки зору безпеки можуть сприяти її популярності в постковидний період. Крім скорочення часу на особисті зустрічі, концепція «один на один» також дозволяє споживачам отримати досвід особистої взаємодії.
- Ефективна адаптація до e-commerce. Магазин жіночого одягу Editorial Boutique використовував платформу Lightspeed для адаптації до онлайн.
- Соло-шопінг. Продуктовий магазин Pop Up Grocer запровадив концепцію одиночного шопінгу.
- Купівля автомобіля з дому. Genesis Concierge з’єднує покупців автомобілів із персональним консультантом.
- Сервіс запису до продуктових магазинів.
- Системи запису до спортивних магазинів.
- Віртуальна підготовка до весілля.
Оцінка: 5,9.
Підтримка у торгових центрах
Бренди підтримують бізнес, розташований у торгових центрах.
Тренд — через COVID-19 на пошук та купівлю речей у торгових центрах накладалося багато обмежень. Це спонукало моли розробляти рішення, які допомагають споживачам купувати локально. До них відносяться платформи для замовлення страв на фудкортах та інші додатки для ТЦ.
Інсайт — пандемія COVID-19 кардинально змінила економіку, і багато підприємств намагаються вижити за умов обмежень на офлайн-покупки. Численні акції у соціальних мережах закликають споживачів віддавати перевагу локальному бізнесу — від місцевих дизайнерів та підприємств до великих та дрібних національних брендів — щоб допомогти підняти економіку.
- Додатки для покупок. Cadillac Fairview дебютував з шопінг-додатком LiVE by CF для покращення споживчого досвіду.
- Платформи для бронювання столиків у торгових центрах. Фудкорт Square One співпрацює із маркетплейсом EasyPeasy.
- Програми спеціально підібраних покупок до школи. Невеликі набори подарунків, зібрані стилістами від торгових центрів PREIT’s.
- Програми для скорочення черг у торгових центрах. Бета-версія CF Guest List скорочує черги для ефективності та безпеки.
Оцінка: 4,9.
Ритейл без автомобілів
Компанії роздрібної торгівлі та забудовники роблять ставку на майбутнє без машин.
Тренд — Останнім часом майбутнє без автомобілів вже не здається нереальним. У Північній Америці популярні тимчасові простори для пішоходів. У світі постійно будуються спеціальні райони та магазини виключно для велосипедистів, пасажирів громадського транспорту та пішоходів.
Інсайт — Сучасні споживачі, особливо міленіали та покоління Z, усвідомлюють зростаючі наслідки зміни клімату та відчувають обов’язок зробити свій внесок у збереження планети. У результаті багато хто з них вибирає екологічно чисті рішення у повсякденному житті, щоб зменшити вуглецевий слід і знизити рівень забруднення. Це мотивується не лише індивідуальною потребою у душевному спокої, а й бажанням підвищити рівень життя у місті.
- Концепція 15-хвилинних переміщень велосипедом. Мер Парижа Анн Ідальго створила візуальну концепцію міста після відмови від машин.
- Меблеві магазини без паркінгу. Новий магазин IKEA у Відні орієнтований на пішоходів та велосипедистів.
- Цілі райони без машин. Culdesac Tempe прокладає шлях до екологічно чистого майбутнього.
Оцінка: 7,6.