“єПідтримка”, “Нацкешбек” та інші: як держпрограми вплинули на книжкових ритейлерів
З 1 грудня в Україні стартувала державна програма “Зимова єПідтримка”, яка передбачає нарахування усім, хто надіслав заявку, 1 тисячі гривень. Паралельно було запущено ще дві програми підтримки населення: “Національний кешбек” і "єКнига" — 908 гривень для громадян, які стали повнолітніми у 2024 та 2025 роках, на придбання книжок.
Чимало українців вирішили витратити “Зимову єПідтримку” на книжки, також за вітчизняні видання може нараховуватися кешбек. Медіа “Читомо” запитало у книжкових ритейлерів, чи купують книжки за програмами і наскільки це впливає загальну ситуацію.
Зазначається, що видавництва поки не можуть зробити чіткий висновок про вплив держпрограми на книжковий ринок, а от книжкові мережі фіксують поступове зростання продажів.
Власник книгарні Readeat Дмитро Феліксов розповів, що книгарня зафіксувала зростання продажів на 11% після запуску «єКнига» та на 93% після запуску програми “єПідтримка”.
СЕО книжкової платформи Yakaboo Євгеній Воловиченко розповів, що з офіційним стартом програми “єПідтримка” ріст інтересу до книжок становив понад 40%.
Найпопулярнішими категоріями стали книжки з саморозвитку, мотивації, бізнес-література, художня література та книги про суспільство і державу.
Наразі відчутний спад, але він здебільшого обумовлений очікуванням нової хвилі виплат. Для книжкової індустрії ця програма стала хорошою підтримкою, - зауважив він.
У "Книгарні Є" також повідомляють про суттєве зростання зацікавленості аудиторії - у півтора два рази. Там найбільш популярними серед придбаних книжок стали букток-хіти, сучасна українська література, класичні видання та англомовні книжки.
Програма продовжуватиме стимулювати попит на книжки, сприяючи розвитку читацьких звичок українців, але ефект буде менш помітним порівняно з першим місяцем, — додають у "Книгарні Є".
У Readeat особливий попит мали книжки "Тією горою є ви" і "Переломний рік. 365 днів, щоб стати людиною, якою ви справді хочете бути" Бріанни Вест, "Атомні звички" Джеймса Кліра та "Макова війна" Ребекки Кван.
Читайте також: Засновник мережі “Сенс” відкриває першу книгарню у Івано-Франківську
Видавництво Vivat розповіло ж про особливу популярність книжок, які видавництво активно просуває у таргетованій рекламі і згадують блогери. Популярні і книжки, адаптовані для екранізацій.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації