Український Netflix. Навіщо “Планета Кіно” власний онлайн-кінотеатр та на що розраховує мережа
Мережа кінотеатрів “Планета Кіно” нещодавно запустила власний стрімінговий сервіс. Наразі наповнення онлайн-кінотеатру складається з 16 фільмів, відібраних кіноекспертами компанії.
Тим часом в Україні працює щонайменше 10 вітчизняних і чотири закордонних стрімінгів. Які шанси в нового гравця залучити достатню кількість підписників, щоб перетворити онлайн-кінотеатр на прибутковий бізнес та навіщо він “Планеті Кіно”, розбирався Forbes.
Вихід в онлайн
Мережа хотіла запустити свою онлайн-платформу ще у 2016-му році. Втім, тоді зрозуміли, що ще не готові, адже потрібні були великі інвестиції, адже права на фільми коштують дорого, сказав співвласник "Планети Кіно" Дмитро Деркач.
У 2021 році до компанії звернулася команда онлайн-кінотеатру FoxPrime, яка мала на 80% готову технічну платформу. Сервіс планували запустити для української діаспори у США та Канаді і запропонували аналогічний проєкт в Україні.
Врешті «Планета Кіно» викупила FoxPrime менше ніж за 1 млн доларів. Під час переносу даних і старих баз на новий код спливло багато помилок, тож все затягнулося до грудня 2024 року.
"Планета Кіно" запустила довгоочікуваний кінотеатр 14 січня, в його бібліотеці 16 фільмів. Далі додаватимуть в добірку чотири фільми щотижня.
Відбираємо лауреатів Каннського і Берлінських кінофестивалів з оцінкою не менше 6,5 у базі IMDb, – каже Деркач. Чотири фільми з найменшою кількістю переглядів з бібліотеки онлайн-кінотеатру прибиратимуть. Такий підхід в мережі назвали Discovery Set.
Ідея проєкту полягає в тому, щоб глядачу не доводилося обирати що подивитися серед мільйона пропозицій на інших платформах.
Додатковий контент "Планети Онлайн" – власні відео з розповідями про акторів, задум режисера та знімальний процес, які будуть супроводжувати релізи. Над підготовкою роликів працює продакшн-команда з 10 людей.
Онлайн-кінотеатр пропонує три варіанти підписки: "побачення" – пробний період на три дні за 39 грн, "Дружба" – місячна підписка за 129 грн, "любов" – піврічна підписка за 699 грн.
Дмитро Деркач очікує, що у найближчі півроку сервіс набере 10 тисяч підписників. Точна сума інвестицій не розкривається, а у заявлену ще влітку 2024-го суму 1 млн доларів увійшли запуск онлайн-кінотеатру та оновлення сайту і застосунку.
Щоби ми вийшли у прибуток, потрібно набрати 35 000 підписників, – додає Деркач.
На його думку, компанії вдасться це зробити вже до кінця 2025 року. Медіаексперт та заступник директора провайдера цифрового телебачення Omega TV Андрій Соломаха оцінює розробку та маркетинг "Планети Онлайн" у 300 тисяч доларів. Інший співрозмовник з кіноринку, оцінює вартість софту онлайн-кінотеатру у 600 - 700 тисяч доларів.
Що думає ринок?
Андрій Соломаха сумнівається, що "Планеті Кіно" вдасться набрати 10 тисяч підписників.
Люди, які дивляться нішеве кіно, знаходять його на інших ресурсах або на сайтах кінофестивалів, тож є сумнів, що вони готові будуть платити ще одному сервісу, – каже Соломаха.
У той же час онлайн-кінотеатр пропонує зручну підбірку фільмів, яку можна відкрити і одразу подивитися.
За словами експерта, онлайн-кінотеатр зароблятиме на підписці, а виплачуватиме ліцензійні платежі за фільми буде, скоріш за все, за принципом revenue share. Тобто з місячної абонплати у 129 грн 50% залишається "Планеті Кіно", а інші 50% діляться між правовласниками 16 фільмів у цьому місяці.
Топменеджер мережі кінотеатрів, який погодився спілкуватися з Forbes на умовах анонімності, зауважує, що контент має бути актуальним, а це дорого і ризиковано.
За його словами, оплата за прем`єрні фільми – зазвичай фіксована разом з роялті, тож є ризик не зібрати достатню кількість глядачів для перекриття вартості прав на нього.
Публікувати в онлайн-кінотеатрі новинки за правилами ми можемо тільки за 45 днів після премʼєри, – каже Деркач.
Тож такі фільми будуть доступні переважно у офлайн кінотеатрах мережі. Крім цьогоЮ ринок стрімінгових сервісів в Україні наразі переживає спад, тож динаміка багатьох ОТТ-платформ по набору підписників відʼємна, каже СЕО найбільшої мережі кінотеатрів України Multiplex Роман Романчук.
Читайте також: Чекати перезапуск IKEA? Які шанси на вихід в Україну нових світових брендів у 2025 році
Так, станом на середину 2024 року Megogo мало понад 700 000 підписників (два роки тому було близько 800 000). "Київстар ТБ" – понад 300 000 підписників, Sweet TV – понад 250 000 підписників.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації