Чи планують українці різдвяно-новорічний шопінг у 2024 році – дослідження Deloitte Ukraine

Консалтингова компанія Deloitte Ukraine представила нове дослідження українського різдвяно-новорічного шопінгу у 2024 році.

Згідно з ним, 65% респондентів не планують цьогоріч відмовлятися від різдвяного та новорічного шопінгу і розпочнуть покупки у період з 1 до 24 грудня.

Частка тих, хто планує піти на шопінг у 2024-му значно більша, ніж минулого та позаминулого передноворічного сезону (59% та 61% відповідно).

Пріоритетом під час новорічного шопінгу 2024 для українців є економія. Серед основних причин відмови від святкових закупок:

  • обмеженість фінансових ресурсів;
  • воєнні дії;
  • загальна ситуація в країні;
  • відсутність святкового настрою.

slajd1a | 1

45% опитаних очікують витратити більше коштів на святкування Нового року ніж Різдва, 35% розділять витрати приблизно порівну, а на Різдво готові спрямувати більше тільки 21%.

Для більшості українців (57%) бюджет на святковий шопінг лишився на рівні минулого року і становить від 1 до 5 тисяч гривень. До 10 тисяч гривень готові витратити переважно представники комерційних установ, неприбуткових організацій та власників бізнесу.

slajd3 | 2

За даними дослідників, перед святами 85% споживачів купуватимуть переважно новорічні товари для сім’ї.

Найпопулярнішими категоріями лишаються продукти харчування, дитячі іграшки, одяг та взуття, предмети домашнього вжитку та алкогольні напої.

Кількість тих, хто робитиме покупки в супермаркетах та продовольчих магазинах становить 66%. Офлайн-шопінг українці планують переважно у великих мережевих магазинах, ТРЦ та супермаркетах.

Онлайн покупки більшою мірою будуть здійснюватися через мобільні застосунки та на сайтах маркетплейсів (37% та 34% відповідно).

Найбільших вплив на кінцеве рішення про покупку мають товари, що виставлені на вітринах, а також публікації та реклама блогерів.

У той же час класична реклама на білбордах, лайтбоксах, а також друковані газети чи листівки справляють найменший ефект.

Читайте також: RAU Summit 2024: про що говорили на підсумковій події українського ритейлу та девелопменту

*Довідка.  Дослідження проводилося методом онлайн-опитування за квотованою вибіркою, яка відповідає соціально-демографічному портрету населення України. В опитуванні взяли участь понад 1000 респондентів з усіх регіонів України (за винятком тимчасово окупованих територій та АР Крим), а також українці, які перебувають за кордоном.

Forbes