Насиченість Європи торговими площами: Південно-Східні регіони потроху зростають (дослідження)

Купівельні звички європейців зазнають значних змін, що, у свою чергу, змінює ландшафт роздрібної торгівлі.

У той час як деякі країни продовжують зосереджуватися на великих торговельних центрах, інші досягають значного прогресу у збільшенні співвідношення торгових площ на душу населення, показує останній звіт RegioData, оприлюднений Across Magazine.

shopping center density europe1 | 1

Погляд на нинішню щільність торговельних центрів у Європі виявляє яскраво виражений поділ на північ-південь і захід-схід. Навіть у межах окремих регіонів спостерігаються значні відмінності в щільності торгових площ на душу населення.

У найпівнічніших частинах Європи тенденція залишається майже незмінною: Швеція, Норвегія та Фінляндія можуть похвалитися значеннями у понад 0,50 м кв на душу населення. Норвегія лідирує з площею 1,04 м кв, продовжуючи давній скандинавський підхід до розвитку великих ТРЦ, які з’єднують малонаселені райони та служать центрами роздрібної торгівлі.

Сан-Марино займає перше місце в Європі з вражаючими 1,4 м кв площі ТРЦ на душу населення. Далі йдуть Монако з площею 0,89 м кв і Люксембург з площею 0,85 м кв. Балтійський регіон також демонструє щільність вище середнього, при цьому Естонія виділяється з показником 0,78 м кв на душу населення, що підкреслює зростаючу важливість цього регіону в європейському контексті.

У Центральній Європі деякі регіони демонструють таку ж високу щільність торгових центрів, тут лідирує Австрія. У регіонах Штирія, Нижня Австрія та Каринтія припадає близько 0,60 м кв торгової площі на душу населення. Бургенланд тримає національне лідерство з 0,93 м кв, що поміщає його до 10 найкращих регіонів Європи за цим показником. Загалом середній національний показник Австрії (0,50 м кв) значно вищий, ніж середній європейський.

Німеччина, Франція та Польща також демонструють непогані показники, де щільність торгових площ коливається від 0,30 до 0,50 м кв на душу населення, що свідчить про надійну та добре розвинену інфраструктуру. У Німеччині існує чітко виражений поділ на схід і захід, причому східна Німеччина перевищує середню національну щільність торгових площ.

Південно-Східна Європа демонструє надзвичайний динамізм. Ще кілька років тому в таких країнах, як Болгарія, Румунія та Греція, щільність торгових площ зазвичай була нижчою за 0,10 м кв на душу населення — явне відставання в європейському контексті. Сьогодні деякі регіони перейшли в середню категорію. Хоча середня щільність 0,20 м кв на душу населення залишається нижчою за середній європейський показник, тенденція до зростання безсумнівна.

Помітний прогрес очевидний у Боснії та Герцеговині, де зараз середня щільність торгових площ становить 0,43 м кв. Хорватія з площею 0,52 м кв і Словенія з площею 0,55 м кв також стали лідерами в регіоні.

Незважаючи на ці досягнення, деякі частини Східної Європи, зокрема Україна та деякі регіони Туреччини, залишаються значно позаду через недостатньо розвинені ринки.

У той час як торговельні центри в Західній і Північній Європі все більше перетворюються на місця відпочинку та розваг, вони продовжують служити центрами роздрібної торгівлі в економічно слабших регіонах.

Читайте також: Торгові центри України онлайн 2024 (дослідження)

У найближчі роки очікується різке зростання попиту на торговельні центри у Східній та Південно-Східній Європі. Західна Європа навпаки, більше зосереджується на «покупках із враженнями», об’єднуючи заклади харчування, розваги та рекреаційні заходи.