Торгові центри України онлайн 2024 (дослідження)
За останнє 10-річчя соціальні мережі та інші онлайн-сервіси стали одними з найважливіших інструментів просування бізнесу, зокрема і для торгових центрів. Українська Рада Торгових Центрів провела глибинне дослідження ринку ТЦ України та їхньої представленості у онлайн-просторі і порівняла результати з аналогічним дослідженням 2017 року.
Торгова нерухомість змінюється останні 10 років під впливом цифрових технологій, що швидко зростають. Формується нова модель лізингу, з'являються нові критерії оцінки ефективності роботи орендарів, виникають нові маркетингові стратегії та зростає значення просування торгових центрів онлайн. Саме останньому аспекту роботи торгових центрів, просуванню онлайн, присвячені два дослідження UCSC. Перше було зроблене у 2017 році, коли торгові центри тільки починали збирати свою онлайн аудиторію, а зараз у 2024 році ми зробили друге дослідження – апдейт першого, - зазначив голова Української Ради Торгових Центрів Максим Гаврюшин.
Як змінилася кількість ТЦ у соцмережах, скільки об'єктів мають власні вебсайти та які з них найпопулярніші, читайте в нашому ексклюзивному дослідженні UCSC.
Головні висновки
- Частка торгових центрів, що мають власний веб-сайт за 7 років суттєво не змінилася. Зараз таких ТЦ 68% (64% у 2017 році). Частка ТЦ, що мають мобільні додатки залишилася незмінною.
- Суттєво зросла частка ТЦ що представлені у соц мережах – з 67% у 2017 році до 76% у 2024 році.
- У середньому український торговий центр має аккаунти у 2,5 соцмережах.
- Найбільше залучені у соціальні мережі великі торгові центри – 93% мають свої аккаунти, середня кількість аккаунтів складає 3,3.
- Найбільш популярною мережею у 2024 році став Facebook (71% ТЦ у 2024 році та 55% у 2017). У 2017 році найбільш популярною була мережа ВКонтакте (58%)
- Починають розвиватися нові соцмережі – Телеграм та Tik-Tok, частка ТЦ що мають аккаунти складає 11% та 14% відповідно.
ТЦ, що залишаються на окупованих територіях менш активні онлайн. Тільки 53% мають аккаунти в соцмережах, тільки 39% мають веб-сайт. - Середня кількість акаунтів у соцмережах 1,9.
- Найбільші аудиторії у соціальних мережах мають ті ж самі торгові центри, що і у 2017 році - Forum Lviv (361 тис.) та Ocean Plaza (194 тис.). Але обсяг послідовників збільшився сумарно у 2,5 рази за 7 років.
Методологія
Метою дослідження було визначення ступеня представленості торгових центрів у віртуальному просторі у 2024 році та порівняння з результатами дослідження 2017 року.
Завдання:
- Визначити наявність функціонуючого сайту торгового центру
- Визначити кількість соціальних мереж, де представлені торгові центри (ТЦ)
- Визначити лідерів за розміром групи ТЦ у соціальних мережах
- Дослідження проводилось у жовтні-листопаді 2024 р.
- Дослідження 2017 року проводилося до виходу Указу Президента України про блокування на території України російських інтернет-ресурсів, у тому числі соціальних мереж ВКонтакті та Однокласники.
Дослідження мало суцільний характер. Для відбору об'єктів дослідження використовувалася база торгових центрів України та їх класифікація, що була разроблена ICSC Ukraine Research Group 2014-2017 років.
Кількість діючих торгових центрів на момент дослідження становила 326, зокрема на окупованих територіях 51.
На момент проведення дослідження ринок торгових центрів України мав таку структуру:
Веб-сайт
Мобільні додатки, що почали з'являтися в українських ТЦ у 2016 році, так і не набули популярності. Можливо через їхню високу вартість та обмежені рекламні спроможності. Виглядає так, що пік забезпеченості веб-сайтами теж залишився у минулому десятиріччі. Забезпеченість веб-сайтами за 7 років фактично не змінилася. У 2024 році 68% ТЦ мають власний сайт, у 2017 році цей показник складав 64%. Здається, що всі ТЦ, які хотіли створити веб-сайт, вже його створили.
Як і 7 років тому, найкраще веб-сайти представлені у торгових центрах Києва (87%), найгірше на Сході України (35%). Найбільші зміни відбулись на Півдні України – тут забезпеченість сайтами збільшилась за 7 років з 58% до 72%.
Торгові центри, що залишаються на окупованій теріторії (51 ТЦ) забезпечені веб-сайтами майже у 2 рази гірше (39%), ніж ТЦ, що працюють на підконтрольній Україні території (73%).
Малі ТЦ залишаються найменше забезпечені сайтами, порівняно з іншими типами ТЦ – тільки 63% мають веб платформу. Найбільш забезпеченими залишаються великі ТЦ – 89%. Це пов'язано, з тим, що об'єкти великого розміру мають більше можливості фінансувати розробку програмного забезпечення.
Соціальні мережі
Якщо у 2017 році спостерігався певний паритет, то станом на 2024 рік соціальні мережі впевнено випереджають веб-сайти. Соціальні мережі стали головним каналом комунікації торгових центрів зі своєю онлайн аудиторією. Зараз вже 76% ТЦ мають хоча б 1 аккаунт у соцмережах, сайти мають лише 68% ТЦ. Жодного акаунта не мають тільки чверть ТЦ (у 2017 році – 33%). Середня кількість акаунтів становить 2,5.
Також змінилася регіональна структура наявності соц мереж. Якщо у 2017 році безперечним лідером був Київ, то у 2024 році центральні та західні ТЦ фактично мають таку ж саму наявність соц мереж, а на Сході навпаки представленість ТЦ у мережах значно знизилась з 73% до 53%. В першу чергу це пов'язано з тим, що на сході розташовується більша кількість окупованих ТЦ.
Загалом ТЦ на окупованих територіях менше забезпечені соціальними мережами – тільки 53% ТЦ мають такі аккаунти. В той же час як на підконтрольній території таких ТЦ 80%. Середня кількість соц мереж також відрізняється – 1,9 та 2,5 відповідно.
Найбільша доля ТЦ, в яких є соц мережі залишається у великих ТЦ (95%). Але суттєво збільшилася доля таких ТЦ в категорії «малі» та «спеціалізовані».
Найбільша кількість соціальних мереж, в яких представлені ТЦ, зафіксована у Києві (2,8), найменша – на Сході (2,1). За 7 років всі регіони збільшили свою присутність у соц мережах, але найбільшу динаміку демонструють Центр та Захід.
Ми бачимо, що як і у 2017 році, найбільша кількість акаунтів у 2024 році залишається у великих ТЦ. Але всі інші типи значно скоротили різницю. Особливо це стосується спеціалізованих ТЦ, які майже наздогнали великі ТЦ по кількості соц мереж.
Найпопулярнішою мережею у 2024 році є Facebook. 71% українських ТЦ мають аккаунти у цієї мережі. У 2017 році лідером була мережа «Вконтакте», де було зареєстровано 58% ТЦ. Значно збільшила свою присутність, фактично наздогнавши Facebook, мережа Instagram – з 27% у 2017 році до 67% у 2024 році. Youtube збільшив кількість акаунтів у 5 разів, хоча загальна частка залишається ще порівняно невисокою – 24%. Стрімко набирає обертів ТікТок, вже 14% ТЦ мають акаунти цієї мережі.
На окупованій території наявність Facebook та Instagram майже у 2 рази нижча, ніж на території що контролюється урядом України.
Найбільші аудиторії
Представлені рейтинги характеризують сумарні показники розмірів аудиторій соціальних мереж Facebook, Instagram, Tik Tok та інших на момент знімання інформації.
Серед 5 лідерів у 2024 році з 2017 року залишається 2 ТЦ – Forum Lviv та Ocean Plaza. Вони займають 1 та 2 місце у рейтингу. Порівняно з 2017 роком вони помінялися місцями.
Тепер львівський ТЦ Forum (єдиний не київський ТЦ у перший п'ятірці) значно випереджає всі інші ТЦ. До 5-ки лідерів у 2024 році доєдналися Gulliver, Lavina Mall та ЦУМ Київ. Загальна кількість найбільшої аудиторії ТЦ Forum в Україні складає 361 тис чол. За 7 років вона зросла більше ніж у 3 рази.
Загальна аудиторія першої п'ятірки 2024 року більше аудиторії п'ятірки 2017 року в 2,5 рази.
Торгові центри України продовжують освоювати віртуальний простір. За 7 років відбулись значні зміни, особливо у відношенні торгових центрів до соціальних мереж. Мобільні додатки, які почали з'являтися 7 років потому, не набули популярності у торгових центрах. Веб-сайти остаточно перестали бути головним інформаційним майданчиком у віртуальному просторі. В той же час використання соц мереж стало головним інструментом просування та реклами торгового центру, замінивши не тільки сайт, але й телебачення, радіо та зовнішню рекламу. Соціальні мережі пропонують величезний обсяг інформації, підтримуючи онлайн контакт із аудиторією 24 години на добу. При цьому найактивніші торгові центри видають своєму клієнту до 500 постів на місяць через соціальні мережі. Сумарна кількість послідовників у соціальних мережах українських ТЦ за 7 років зросла у 2-3 рази, а в деяких торгових центрів вже перевищила 300 тис, - резюмував Максим Гаврюшин.
ТОП 10 найбільших аудиторій в соц мережах серед українських ТЦ:
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації