Кожен шостий український підприємець відкрив бізнес вже після початку вторгнення – дослідження

Кожен шостий опитаний український підприємець відкрив свій поточний бізнес вже після початку повномасштабного вторгнення, а 66% бізнесменів не мали попереднього досвіду бізнес-діяльності.

Про це йдеться у дослідженні Mastercard SME Index 2024. За його результатами, 56% опитаних експортують або планують виходити на інші ринки.

Основними викликами, які виділяють українські підприємці, є необхідність фінансування для розвитку бізнесу, а також брак замовлень та ринків збуту. На брак кадрів вказав кожен п’ятий респондент дослідження.

Розвиток експорту підприємці називають одним з головних способів масштабування. Так, кожен шостий бізнесмен (16%) уже продає свої товари або послуги за кордон, а ще 40% планують виходити на закордонні ринки.

Найпопулярнішими країнами для експорту стали Польща (32%), Німеччина (22%), США (16%), Литва й Італія (по 13%).

88% з підприємців, які ведуть бізнес як в Україні, так і на іноземних ринках, за останній рік помітили збільшення попиту серед українців на продукцію вітчизняних виробників.

Троє з чотирьох бізнесменів активно використовують цифрові канали для представлення товарів і послуг свого бренду. 37% українських компаній мають власний вебсайт, чверть опитаних (24%) представлені на маркетплейсах, а кожен шостий підприємець (16%) розробив власний мобільний додаток.

Також бізнесмени активно впроваджують у роботу інноваційні сервіси, зокрема зі штучним інтелектом.

Кожен п’ятий підприємець (21%) заявив, що користується функціоналом нейромереж у своїй бізнес-діяльності, ще 34% респондентів цікаво познайомитися з можливостями цих технологій.

Найчастіше інноваційні інструменти використовують для розробки маркетингових, SMM та комунікаційних стратегій, перекладу на інші мови, комунікації з клієнтами в цифрових каналах, генерування зображень та написання текстів.

Читайте також: Індекс самопочуття ритейлу (RWBI) у вересні 2024 року зріс попри зниження відвідуваності ТЦ

*Довідка. Дослідження стану українського мікро-, малого та середнього бізнесу було проведено компанією Gradus Research на замовлення Mastercard у червні–липні. У онлайн-опитуванні взяли участь 445 респондентів, які є власниками або керівниками мікро-, малого та середнього бізнесу у 20 областях України.