Жорсткий контроль бюджету та нові звички: як війна змінила харчові вподобання українців (опитування)

Повномасштабна війна серйозно змінила харчові звички українців та витрати населення на продукти.

Про це йдеться у опитуванні дослідницької компанії Gradus Research спеціально до New Food Summit 2024.

Так, майже половина опитаних українців (49%) кажуть, що їхні харчові звички змінилися від початку повномасштабного вторгнення. Серед молоді віком 18-34 роки цей показник навіть вищий — 54%.

Ключовими факторами впливу на зміну у звичках харчування респонденти називають:

  • підвищення цін на продукти харчування;
  • тривалий стрес;
  • атаки ворога із їх наслідками.

124ec1c5 ef8fe0eb6a93c7ec7856fe4d05b2795c | 1

При деталізованій оцінці стрес (83%) займає перше місце серед чинників впливу на зміну харчових звичок. Саме через нього велика кількість опитаних харчується нерегулярно (49%), вживає більше нездорової їжі (42%), має знижений апетит (41%) та пропускає деякі прийоми їжі (41%). 19% респондентів також вказали, що стали вживати більше алкоголю.

Майже дві третини (64%) опитаних обирають дешевші продукти через зростання цін, а 48% респондентів частіше готують їжу вдома.

ab05f169 00adab672a96c2eb8581916e7cbf047d | 2

Відчутний вплив на харчові вподобання українців мають також блекаути, наслідком відключень електрики, опалення або води респонденти найчастіше називали те, що надають перевагу продуктам тривалого зберігання (59%) та холодній їжі (50%).

Життя у війні та досвід блекаутів зробили українських споживачів загартованими. Люди перебудовують свій режим харчування та адаптують звички. При цьому третина опитаних мають альтернативні джерела електроживлення, ще третина мають альтернативні засоби розігріву та приготування їжі. І лише 34% опитаних розглядають можливість виїзду з населеного пункту чи країни у випадку затяжних блекаутів, — коментує Євгенія Близнюк, соціологиня, засновниця і директорка дослідницької компанії Gradus Research.

Повномасштабне вторгнення змусило українців зрізати бюджет на продукти, найсильніше це відчули респонденти вікової групи 56+ років — серед них частка тих, що економлять, складає 77%.

Читайте також: У “Дії” з’явився сканер для перевірки товарів на приналежність до “Національного кешбеку”

Серед категорій товарів, на яких економлять, лідирують кондитерські вироби (49%) та риба і морепродукти (48%).

При цьому категорії базових продуктів зменшення бюджетів майже не торкнулося — на хлібі, олії, борошні, крупах, овочах та яйцях економлять лише 11% респондентів.

e150e89d d5ede5441dd41f29965f7198fd7b7b52 | 3

All Retail