Відвідуваність українських ТРЦ потроху відновлюється – UTG

У першому півріччі 2024 року середній показник відвідуваності торговельних центрів в Україні зріс на 4%, порівняно з аналогічним періодом минулого року.

Про це свідчать підрахунки аналітиків компанії UTG, так, за 6 місяців 2024 року відвідуваність ТЦ склала 380 осіб на 1 000 м2 GLA, тоді як у 2023 році цей показник був на рівні 367 осіб.

Найбільше зросла відвідуваність торгових центрів регіонального формату – з 280 до 305 осіб на 1 000 м2 GLA. У той же час відвідуваність ТЦ окружного формату зросла лише з 501 до 504 осіб на 1 000 м2 GLA.

За словами експертів UTG, за підсумками коронавірусних 2020-2021 років близько 44% українців почали рідше бувати в ТРЦ, а середньо ринковий показник відвідуваності на початок 2022 року знизився до 506 осіб. Через війну та закриття багатьох об’єктів відвідуваність в середині 2022 року опустилася до історичного мінімуму в 291 особу.

2 1 | 1

Лише звільнення частини окупованих областей, часткове повернення населення до рідних міст, переорієнтація та перебудова логістичних ланцюгів, відновлення роботи міжнародних універмагів сприяли поступовій стабілізації та нарощуванню відвідуваності до 380 осіб у вересні 2024. При цьому, найменш схильні до коливань у відвідуваності торгові центри районного формату з переважно з товарами та послугами повсякденного попиту. При цьому більшу стійкість демонструють окружні об’єкти з відвідуваністю у 504 осіб, а висока волатильність характерна характерна для регіональних, - заначають в компанії.

Читайте також: Максим Гаврюшин, УРТЦ: про стан українських ТЦ, ефект від повернення міжнародних брендів та інше

За прогнозами аналітиків, після завершення війни просідання відвідуваності стане особливо помітним у морально застарілих, незручно розташованих, втрачаючих популярність об’єктах.