Витрати дрібного ритейлу зростають на 10-30% через генератори

Витрати дрібного ритейлу через генератори збільшуються приблизно на 10-30%, залежно від групи товару.

Таку оцінку надав LIGA.net голова асоціації власників малого й середнього бізнесу (АВМСБ) Руслан Соболь.

Соболь пояснив, що у кожного підприємства є "своя економіка створення додаткової вартості товару чи послуги", тому різні бізнеси потребують різного об’єму генерації.

Магазин із продажу заморожених напівфабрикатів буде потребувати набагато більше енергії, ніж, наприклад, перукарня. Але в обох випадках підприємці розподілять додаткові витрати на паливо, обслуговування генератора на собівартість продукції та послуги, – наголосив Соболь.

Власниця компанії "Ресторанний консалтинг" Ольга Насонова зауважила, що вартість кіловата, виробленого генератором, приблизно вдвічі більша за комерційний тариф. В середньому така електроенергія коштує 20 грн/кВт-г.

Проте залежить від формату. Наприклад, маленькій кав’ярні, яка користується генератором малої потужності, працювати вдень може вийти навіть дешевше, ніж на централізованому електропостачанні. Але для великих закладів з кухнею, високим потоком людей підійде потужний генератор на 100 кВт. І витрати будуть більшими, – вказала Насонова.

Читайте також: Максим Гаврюшин, УРТЦ: не для всіх ТЦ прийшов час відновлення

За словами Насонової, деякі з великих мереж закладів громадського харчування робили підрахунки, згідно з якими працювати на генераторі понад п'ять-шість годин у день економічно невиправдано.