З регіонального гравця до національної мережі. Як херсонські “Кібернетики” хочуть зайняти 10% ринку електроніки

Херсонська мережа магазинів електроніки “Кібернетики” за сім місяців 2024 року відкрила 25 нових магазинів, зокрема великий флагманський – у Києві.

Чимала частина зайнятих площ раніше належала мережі ringoo Володимира Костельмана, яку Fozzy Group вирішила повністю вивести з ринку. Так, з весни компанія орендувала площі щонайменше 19 ringoo у 12 містах України. 

Локація під флагман у столичному ТРЦ Lavina Mall херсонцям дісталася від інших конкурентів – Eldorado, ця мережа також переживає складні та нестабільні часи. Натомість херсонський гравець навпаки, розраховує на активне зростання.

У найближчі три роки компанія збирається наростити свою частку на ринку техніки та електроніки з 2,5% до 10%, говорить співвласник мережі Денис Савченко. На що розраховує ритейлер і чи конкуруватиме він із  найбільшими гравцями – "Алло", Comfy і "Фокстротом", розбирався Forbes.

Історія “Кібернетиків”

Мережа електроніки “Кібернетики” родом із Херсону, до повномасштабного вторгнення її магазини працювали у невеликих містах на Півдні Україні, зокрема Болграді, Южноукраїнську, Татарбунарах.

В Одесі ритейлеру не вдавалося закріпитися через конкуренцію з “Цитрусом”, який був сильним місцевим гравцем.

До 24 лютого 2022 року “Кібернетики” розширили свою мережу до 55 магазинів, а з початком активних бойових дій команді ритейлера довелося виїхати з окупованого Херсону. Тоді мережа втратила 20 магазинів, ще сім довелося закрити.

Однак пізніше більшу частину команди зібрали у Києві та запустиЛи столичний офіс. Замість втрачених магазинів компанія відкрила нові, загалом це 25 точок у нових локаціях, найбільші – в Івано-Франківську, Чернігові та Києві. 

Станом на кінець серпня "Кібернетики" мають 56 магазинів у 37 містах, більшість з них у населених пунктах, де проживає не більше 100 тис. мешканців.

Після початку великої війни прибуток мережі впав через втрату кращих магазинів і корегування заробітних плат до київського рівня, – каже Денис Савченко. 

На думку співвласника, втриматися на ринку вдалося завдяки командній роботі і постійному самовдосконаленню, а гроші на розвиток мережа отримує завдяки товарним кредитам від постачальників.

Ми беремо товар, продаємо і за ці гроші купуємо новий товар, – говорить Савченко.

Свої гроші у товар "Кібернетики" майже не вкладають, тільки у нові локації. Покупців намагаються залучати додатковою пропозицією – пропонують настільні ігри, головоломки, Lego і навіть тактичне спорядження. 

Крім цього, мережа отримала грант від ЄБРР і почала співпрацю з маркетинговою агенцією Banda. 

Завдяки цьому виторг компанії минулого року виріс на 71,4%, до 589,4 млн грн порівняно з попереднім роком, свідчать дані YouControl. Компанії вдалося вийти зі збитку 28,3 млн грн у 14,8 млн чистого прибутку.

Чи є шанси завоювати ринок?

Співзасновник компанії з управління комерційною нерухомістю Retail.Pro Артем Ретін зазначає, що наразі ринок електроніки не стагнує, однак і не розвивається. Тому експерт не бачить попиту на створення ще однієї національної мережі електроніки.

"Кібернетики" – гарний приклад «високого сервісу» у маленьких містах, однак щодо великих мереж його переваг не видно, вважає Ретін. 

Наразі ми вже зробили паузу в розвитку, бо хочемо розуміти, яка ситуація буде на фронті і загалом в країні, – зазначає Савченко.

Голова правління Асоціації ритейлерів України Андрій Жук вважає, що "Кібернетики" не є магазином техніки та електроніки – вони сфокусовані виключно на електроніці. На його думку, мережа фактично зайняла позицію ringoo.

Читайте також: “Епіцентр” залучив 400 млн грн кредиту від ПриватБанку на закупівлю енергообладнання

Ми знаходимося у «червоному океані» і потужних конкурентів на ринку, – резюмував Савченко.