Ера дешевого гарного сервісу в Україні добігає кінця – думка

Експертка в ресторанному бізнесі, а також експертка з психології продажів Ольга Насонова вважає, що ера дешевого гарного сервісу в Україні добігає кінця.

Про це вона розповіла у колонці для NV Бізнес.

Всі говорили: от у нас сервіс краще, ніж в Європі, а пообідати можна за 3−4 долари. Весь український бізнес був побудований на дешевій електриці та на дешевій робочій силі. Та все змінилось. Це не просто ниття, це нове життя, - каже Насонова.

За словами експертки, за останній рік в ресторанному бізнесі зарплати лінійного персоналу зросли на 30−50%. Також у кілька разів підвищилися комунальні платежі, а електроенергія ще продовжить зростати.

Ростуть витрати і на замовлення продуктів, а моделі українського ресторанного бізнесу не були розраховані на такі витрати.

Ресторанний сервіс це передусім витрати на персонал, якого потрібно багато та професійного, щоб швидко приготувати, добре подати. Якщо персоналу менше, відповідно рук на готування та подавання менше. Наприклад, замість  5 кухарів на зміні 3, а більше складно знайти та й складно “потягнути”.

Той, хто може і хоче працювати, потребує все більше грошей. Хтось з підприємців здається першим та починає платити більше. А тут підкрадаються комунальні. Вони й у працівників немаленькі, і їм свої треба платити, а вам — свої, - пояснює Насонова.

До чого це призведе?

На думку спікерки, глобально це сформує три моделі бізнесу:

  1. Преміальні заклади з високими цінами, гарним сервісом та кухнею. В них залишиться маржа, щоб нагодувати персонал і заплатити за продукти та комунальні.
  2. Дешеві заклади з самообслуговуванням та великим оборотом людей. Чим більше відвідувань, тим більше грошей на всі витрати. А потоку відвідувань не добитись з високими цінами.
  3. Всі інші. Іншим доведеться вибирати між красивими та розумними. Якщо йти за гарним сервісом — ціни не можуть бути низькими, а приміщення великим. А якщо треба втримати ціни, щоб людей було більше і при цьому заробляти, треба щось викручувати.