Українські бренди косметики на сьогодні займають не більше 10% вітчизняного ринку

Оборот косметичного ринку в Україні становить 15-20 млрд доларів на рік.

До повномасштабного вторгнення українська продукція у ньому займала лише 2-3%, розповіла колишня очільниця Henkel Ukraine, а нині співзасновниця косметичного бренду Beehive Cosmetics Ніна Домбровська виданню Liga.net.

Тепер же ця цифра може доходити до 10%, оскільки з’явилося чимало нових нішевих брендів, які не продаються у супермаркетах.

Однак точно порахувати важко, бо дослідження здебільшого сфокусовані на брендах, які представлені у ритейлі.

Ця ситуація склалася на українському ринку давно і обумовлена низкою чинників. По-перше, вітчизняний ринок насичений імпортними брендами, які прийшли в країну давно і займають провідні позиції.

Водночас далеко не всі українські косметичні виробництва готові до співпраці з ритейлом, адже мережам потрібні відповідні обсяги продукції та сертифікація товару. Це можуть забезпечити не всі виробники, до того ж ритейлери забирають собі немалий відсоток маржі.

Я, пропрацювавши в цьому напрямі, чудово це розумію. І у свій продукт ми цю частину заклали. Коли ти ставиш продукт на полицю, це гроші, які ти "заморожуєш". Вони повернуться з часом. Тобто це фінансова модель, яку більшість українських компаній не закладають у своєму виробництві, – пояснює співзасновниця бренду.

Проблема була ще й у тому, що самі торгові мережі не готові були брати українські бренди до себе на полиці, однак зараз ця ситуація змінюється.

Читайте також: Індекс самопочуття ритейлу (RWBI) залишився незмінним у червні 2024-го – дослідження

До війни, коли я спілкувалася з ритейлом преміального формату, мені казали, що український бренд вони ніколи не поставлять на полицю. Коли ж я повернулася з цим меседжем зараз, це було зовсім інше ставлення. Я почула: "Українське? Давай, ми будемо раді розглянути". Тому ставлення точно змінилося. Я бачу їх бажання і розуміння поставити на полиці український продукт, – резюмує підприємиця.