“Епіцентр” запустив мережу маленьких магазинів Express. Навіщо ритейлеру новий формат

Мережа ТЦ “Епіцентр” у березні 2024 року запустила у Києві та Львові новий формат магазинів – Express. У них ритейлер продає як непродовольчі товари, так і продукти харчування з напоями, а от традиційних будматеріалів у цих точках немає.

Наразі група відкрила три невеликі магазини в новому форматі, два у столиці і один у Львові. Також компанія відкрила дві вакансії в "Епіцентр Express" у Рівному, повідомляє Forbes.

Площа магазинів – 300–350 кв. м, у них представлені продукти харчування, побутова хімія, дитячі товари, канцелярія, зоотовари та декор, можна взяти каву з собою. Ціни у «Епіцентр Express» та онлайн-магазині ритейлера однакові.

На думку СЕО мережі "Аврора" Тараса Панасенко, метою запуску такого формата може бути вихід на ті ринки, де “Епіцентр” раніше не міг дістати своїх потенційних клієнтів форматом гіпермаркета.

Він додає, що йти у зменшений формат у фуд-ритейлі – це більш поширена практика. Так, у столиці розвиваються мережі Novus Express площею 400–500 кв. м і Auchan Pick Up Point площею 50–100 кв. м.

За словами Панасенка, інвестиції у відкриття одного "Епіцентра Express" можуть скласти мінімум 300 дол. за кв.м, тож вартість відкриття одного невеликого магазину може становити щонайменше 90 тис. доларів.

81b73deda7a6de6d99a4b3dc39920132 scaled | 1
847d5fc10f4cbeadc8ca8e08734df182 scaled | 2

Навіщо “Епіцентру” новий формат?

Співзасновник компанії з управління комерційною нерухомістю Retail.Pro Артем Ретін зауважує, що компанії вигідніше відкривати невеликі магазини, аніж свої класичні ТЦ, у деяких спальних районах великих міст та в містах-супутниках.

На таких локаціях вкрай складно знайти велику ділянку під повноцінний комплекс.

Вважаю, що вони протестують кілька різних форматів та подивляться, який із них має кращі показники, а вже його почнуть масштабувати, – каже Ретін.

Крім цього, вихід у такий формат допоможе "Епіцентру" побудувати мережу доставки онлайн-замовлень.

Директор дослідницької компанії GT Partners Ukraine Ігор Гугля пояснює, що гіпермаркети перебувають у стагнації по всьому світу, оскільки людям уже незручно їхати далеко і витрачати багато часу на покупки. Натомість формат магазинів біля дому зручний, тим паче в Україні він працює під час повітряних тривог.

У такому форматі для них конкуренти майже у всіх сегментах – типові магазини формату "продукти біля дому", представники сегменту one dollar stores і навіть drogerie, – вважає Гугля.

Читайте також: Суд зобов’язав Офіс генпрокурора відкрити справу щодо власників “Епіцентру”

Ймовірно, цей рік “Епіцентр” експерементуватиме з цим форматом, тож наразі не можна з упевненістю говорити, що цей проєкт пройде випробування часом.