Штучний інтелект в бізнесі. Як українські ритейлери використовують нейромережі вже сьогодні

Епоха активного розвитку штучного інтелекту відкриває для ритейлу нові бізнес-можливості. 

За допомогою нейромереж підприємці можуть налагодити і оптимізувати бізнес-процеси, а також впровадити нові рішення. Про те, як українські ритейлери вже використовують штучний інтелект в роботі, у гравців ринку запитало видання Delo.ua.

Українська Рада Торгових Центрів пропонує головне з матеріалу.

Як українські ритейлери використовують ШІ

У мережі “Фокстрот” розповіли, що тестували можливості GPT 3,5 для клієнтського чату, створення контенту і внутрішнього використання.

Однак для повноцінного впровадження ця версія ШІ мала чимало обмежень, то вже у серпні 2023 року ритейлер отримав доступ до GPT 4, зосередившись на вивченні технологій для застосування в ритейлі.

Наразі у компанії вже сформувалося розуміння того,що найближчим часом вона хоче використовувати технології зі штучним інтелектом за такими напрямками: 

  • оптимізація внутрішніх процесів через чат-боти;
  • віртуальний помічник;
  • трансформація взаємодії з клієнтами;
  • контент маркетинг. 

На сьогоднішній день “Фокстрот” вже вдалось протестувати 24 сервіси, однак поки що жоден з них не закрив на 100% потреби мережі. 

Втім, є певні позитивні зрушення, зокрема мережа почала використовувати GPT в генерації різноманітного текстового контенту, опису продуктів.

У майбутньому компанія планує повністю автоматизувати цей процес та запустити платформу обслуговування клієнтів та автоматизації процесів.

Поки що деталі розкривати не будемо, але зазначимо, що це омніканальний конструктор з використанням ШІ, який спрямований на трансформацію взаємодії з нашими клієнтами, - каже менеджерка з бізнес-технологій “Фокстрот” Євгенія Кучмар.

Мережа супермаркетів NOVUS почала опановувати штучний інтелект минулого року. Спочатку нейромережі використовували для створення неймінгу та слоганів, які чат GPT досить непогано виконував.

Нині експертиза використання ШІ вийшла на більш прогресивний рівень, у компанії експериментують у створенні зображень. Наприклад, "у партнерстві" з чатом GPT було вигадано назву мережі дискаунтерів “Хапайка”, які наразі пілотує NOVUS.

Крім того у NOVUS започаткували проект з впровадження системи ціноутворення на потужностях штучного інтелекту.

Окрім цього, прагнемо розробити системи рекомендацій персональних пропозицій. Віримо, що використання штучного інтелекту дозволить поліпшити персоналізацію, - каже директор з продажів NOVUS Дмитро Москвічов.

Техноритейлер АЛЛО теж почав залучати нейромережі до роботи, зараз мережа працює над розширенням можливостей та функцій мобільного застосунку та створенням SuperApp, тож ШІ став однією з особливостей чергового оновлення застосунку у 2023-му.

Завдяки цьому користувачі застосунку без додаткової реєстрації могли запитати чат-бот про технічні новинки, інновації та переваги моделей.

Водночас АЛЛО аналізує та впроваджує можливості ШІ для виконання певних рутинних задач, зокрема категоризації та систематизації звернень клієнтів.

Директор з цифрових технологій АЛЛО Максим Веденєєв вважає, що ШІ буде корисним і для поліпшення персональних пропозицій та алгоритмів пошуку товарів на сайті та у застосунку.

Зазначу, що у продуктах та сервісах, якими користується АЛЛО, також впроваджують інструменти ШІ, що значно розширює сферу застосування ШІ та можливості команди АЛЛО. Так, ШІ вже використовується у CRM для аналізу клієнтської бази, - каже Веденєєв.

Також департамент маркетингу компанії у 2023 році почав тестувати сервіси штучного інтелекту для генерації промоіміджів до акцій, постів у соцмережах та створення рекламних промо до сезонних кампаній.

Робота із ШІ-сервісами заощаджує час та допомагає створити специфічні сюжети, вимагаючи оплати невеличкого тарифу за користування сервісом. Проте за кожною роботою ШІ приховано ідею та бачення людини. Після генерації зображення команда відділу креативу доопрацьовує згенеровані ШІ зображення: десь домальовує, підправляє, - каже директор із маркетингу АЛЛО Артур Матковський.

Команда VARUS теж почала активно використовувати ШІ у 2023 році, основним напрямком є створення контенту для сайта. Наприклад легендарний ChatGPT використовується для генерації текстових описів для товарних позицій.

Ще один спосіб використання можливостей ШІ - генерація зображень. Для цього використовують сервіс Midjourney.

За допомогою Midjourney ми генеруємо картинки для такої складної категорії, як свіже м’ясо, риба чи морепродукти. Цю продукцію дійсно непросто сфотографувати “смачно”. У свою чергу, сервіс ШІ дозволяє створити презентабельні ілюстрації, оформлені в єдиному стилі. Він здатен повністю замінити повноцінну фотосесію, - каже керівник управління контентом мережі VARUS Максим Горбаток.

Fozzy Group використовує технології ШІ вже майже чотири роки. Компанія навіть має свій R&D-центр штучного інтелекту й інновацій "Лабораторія Зі". Його завдання - розробляти рішення для торговельних мереж, логістики і ресторанного бізнесу.

Для “Сільпо” "R&D Лабораторія Зі" підготувала систему аналізу відгуків у соцмережах (message tagger) та розумну екосистему з розпізнавання продуктів у ресторанному бізнесі (Kissa AI).

COMFY почав використовувати технології ШІ ще у далекому 2013 році. Мережа залучає до роботи різні інструменти, моделі та підходи.

Читайте також: Повернули товарообіги та відвідувачів. Як українські ТРЦ пройшли 2023 і до чого готуватися у 2024-му

Наприклад, завдяки моделі прогнозування відтоку покупців в компанії вирахують вірогідність наступних покупок в магазині. Ця модель використовується також для побудови тривалої комунікації з покупцем та оптимізації витрат компанії.