Падіння доходів та зростання середнього чеку. Як і на що українці витрачали гроші у 2023-му
Українці адаптувалися до викликів повномасштабної війни краще, ніж прогнозувалося. Втім, восени 2023 року порівняно з аналогічним періодом минулого року витрати громадян сильно змінилися.
Про це в колонці для NV Бізнес розповіла СЕО національного платіжного сервісу UAPAY Юлія Федосюк.
Понад половина (53%) українців відзначають зменшення власних доходів, з них 30% додають, що доходи зменшилися суттєво. При цьому 67% опитаних погоджуються, що їхні витрати за 2023 рік значно зросли, — зазначила вона.
За словами Федосюк, протягом трьох кварталів 2023 року НБУ зафіксував впевнене зростання частки безготівкових розрахунків і вже на кінець осені вона сумарно становила ,3% від загальної суми операцій з платіжними картками, а за кількістю сягнула 93,5% проти 62,1% і 92,8% відповідно у другому кварталі 2023 року.
Особливе зростання продемонстрував сегмент операцій з оплати товарів/послуг у мережі інтернет: середній чек у ІІІ кв. 2023 р. становив 504 грн проти 409 грн у 2022 р. Ми також на власні очі спостерігаємо позитивну динаміку безготівкових розрахунків серед наших клієнтів… Є й ще одна тенденція — частка MasterCard переважає над VISA. У 2023 році тренд закріпився: Mastercard наростив частку в обсязі транзакцій до 56,1%, а в кількості до 56,7%, — додала Юлія Федосюк.
Ще більшого масштабу набуває онлайн-оплата через сервісі Google Pay та Apple Pay, цей спосіб швидко витісняє звичну оплату за реквізитами картки.
У 2023 році на частку Apple Pay припало 29,2% від суми безготівкових платежів, тоді як у 2022-му показник був лише 13,6%. Натомість частка Google Pay скоротилася з 14,2% до 13,7%.
Категорії витрат
Сума витрат на маркетплейсах у 2023 році впала на 25%, у той же час майже в 3,5 раза (+244%) зросли витрати на оплату державних послуг, у зв’язку з відкриттям доступу до реєстрів.
Читайте також: Відновлювальна вартість близько 400 млн доларів: скільки ТРЦ в Україні постраждало з початку війни
Також українці витратили на 228% більше на товари в категорії “книги”, втричі більше (+197%) на освіту та вдвічі більше (+108%) на спорт.
Крім цього зросла кількість платежів в категорії оплат у закладах харчування.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації