Як ТРЦ “Екватор” став файним та етнографічним

Розповідає Алла Ткачова, начальник відділу маркетингу мережі ТРЦ “Екватор” у Полтаві та Рівному.

Той факт, що бізнес та соціальні виміри сьогодні є інтегрованими в єдиний потік, вже не викликає сумніву. Цей рік ще більше посилив інтерес до усього українського, національного, рідного. Тил інтенсивно працює на зміцнення поваги до наших культурних надбань. Зараз, як ніколи, важливо по-новому відкрити для себе глибину та коріння нашої історії. Мені дуже імпонує вислів амбасадорки української культури та блогерки Софії Безверхої "Чому українська культура - це космос, а не лише віночки, шаровари і сало". 

img 167 | 1

Як це було у Полтаві

Саме тому ми запросили Софію Безверху на наш івент “Файні традиції” до полтавського ТРЦ “Екватор”, щоб ще раз на офлайновому майданчику торгового центру цікаво та захоплююче поговорити про нашу автентичну культуру. До речі, ще однією нашою гостею була відома художниця з костюмів Антоніна Белінська, яка виступила з лекцією: "Вплив різних культур та епох на традиційний одяг", а також свої номери продемонстрували український хор"Калина" та ансамбль народного танцю "Весна".

img 66 | 2

Щоб про “Файні традиції” не лише послухати, але й споглядати їх автентичність, ми організували  експозицію традиційного одягу Полтавщини від Полтавського краєзнавчого музею ім. В. Кричевського та Полтавського педагогічного університету ім. В.Г. Короленка. Ну і щоб додати заходу реальних відчуттів, ми провели захоплюючі майстер-класи з виготовлення калинового джему, ляльки-мотанки та свічки-оберігу.

img 50 | 3

Як це було у Рівному

До нашої аудиторії у рівненському ТРЦ також долучились Софія Безверха та Антоніна Белінська. А додали справжнього українського колориту колектив традиційного поліського співу “Ранкова роса” та дует “Ватра”, які провели демонстрацію українського традиційного строю.

photo 30 scaled | 4

Ми закреативили фотозону “Щастя і доля, життя та воля”, продемонстрували роботи сучасних українських художниць разом із галереєю “Євро-Арт” та організували ярмарок місцевих майстрів. 

Окремо хотіла розказати про концепцію фотозони, адже візуальна комунікація так само важлива, як і словесна. Основа інсталяції - це фото молодого подружжя із містечка Городок Львівської області, які одружувались на початку ХХ сторіччя. Світлиною з нами поділився архів Національного центру народної культури “Музей Івана Гончара”. Як же красиво колись оздоблювали квітами українських наречених, якою щедрою на кольори та візерунки була українська святкова вишиванка.

photo 7 scaled | 5

Діджиталізованості додав інформаційний стенд від онлайн-музею “Відкрита скриня”. У Рівному ми фіналізували захід концертом гурту The Doox , який створив незабутню атмосферу традиційних пісень у рок-обробці.

photo 245 scaled | 6

Бренд-елементи

Цього року традиційна акція у ТРЦ “Екватор”  на Геллоуін трансформувалася у “Файні традиції”. Нашими партнерами були ритейл-бренди, ми розіграли іPhone та інші подарунки. На розіграш цінних призів зареєструвалось понад 6500 покупців. Ми задоволені нашими показниками відвідуваності, а це +35% у Полтаві  та +7% у Рівному (у порівнянні з акцією “Геллоуін 2022”). Ми отримали кращі показники відвідуваності з 2020 року. 

А ще більше ми задоволені  можливістю відтворити та продемонструвати файну українську етнографію. До речі, етнографія - суспільствознавча дисципліна, об'єктом дослідження якої виступає культура та побут народу. Ми ж зробили свій внесок у популяризацію національних надбань для нашої аудиторії в Рівному та Полтаві, продемонструвавши як і експертну позицію, так і лайтовий варіант споглядання та навіть практичного залучання у традиційні майстер-класи. Чи сподобалась наша файна концепція гостям - це ми вже прочитали у коментарях:) 

Читайте також: Перегони в соцмережах: ТОП-20 українських ТРЦ у Facebook та Instagram за підсумками осені 2023 (інфографіка)

Наші українські традиції файні, тобто цікаві, в них багато святковості, вдячності, емпатії. Тому, замість “страшного” макабричного Гелловіну, який вже хоч і прижився в нашій розважальній площині і бренди активно ним «користуються», ми вирішили  впровадити нові сценарії жовтневих івентів у щорічному календарі ТРЦ та запропонували нашим аудиторіям споконвічно файне. Ми по-сучасному відтворили осінні традиції, які успадкували. І вони були файними, адже українці завжди красиво одягалися, залицялися, співали, створювали обереги, готували та жартували.