Прибутки, виторг та динаміка: рейтинг топ-25 ритейлерів України

Повномасштабна війна не похитнула позиції великого українського бізнесу, попри втрати у всіх секторах економіки, декому вдалося не лише втримати позиції, а й наростити прибутки за надскладний 2022 рік.

Видання Forbes уперше презентувало рейтинг з 200 приватних компаній – лідерів 15 галузей економіки. Їхній сукупний виторг за рік - майже 3 трлн грн, що становить 26% виторгу всього українського бізнесу.

Серед оцінюваних галузей і роздрібна торгівля, тож Українська Рада Торгових Центрів пропонує галузевий рейтинг та оцінки ситуації від ритейлерів у своєму матеріалі.

Коментарі ритейлерів

СЕО "Auchan Україна" Марта Труш зазначає, що після падіння на  21,4% у 2022 році роздрібні продажі в супермаркетах та магазинах у січні – червні 2023‐го збільшилися на 7,3% і ситуація стабілізувалася.

За словами Труш, на показники ритейлерів впливають падіння купівельної спроможності українців та зменшення кількості споживачів через міграцію. Так, у гіпермаркетах, де покупці роблять великі закупи, кількість товарів у середньому кошику зменшилася на 20%.

Українці "пожертвували" товарами для задоволення – ковбасами найвищого цінового сегмента, сирами, шоколадом або непродовольчою групою, – каже вона.

Також зросла кількість так званих промо-хантерів, покупців, які шукають товари зі знижкою. Відвідувачі більш охоче купують товари меншого об’єму, зокрема через невпевненість у майбутньому та зменшення розміру домогосподарств.

"Auchan Україна" минулого року отримав найбільшу суму збитків серед великих мереж, серед причин:

  • майже повна зупинка торгівлі на початку війни;
  • руйнування гіпермаркетів в Одесі та Харкові;
  • необхідність зачинятися через повітряні тривоги.

У “Епіцентр” також відзначають зменшення кількості проданих товарів, каже директор мережі Максим Шеремет.

Найкраще продаються товари для виживання: медикаменти, джерела освітлення, акумулятори, генератори та сегмент товарів для кемпінгу.

Оговтується від наслідків і онлайн-ритейл,  у 2022‐му, за даними Promodo, сегмент e‐commerce скоротився на 26% у гривні, а в першому півріччі 2023‐го зріс на 2%.

Виконавча директорка ТОВ "Руш" (EVA) Ольга Шевченко заявила, що не очікує зменшення кількості клієнтів у наступному році і вірить, що часи найбільшої турбулентності вже позаду.

Топ-25 ритейлерів