E-commerce продовжує зростати: на чому зосередитись українським ритейлерам у 2023-му
За рік частка онлайн-ритейлу зросла на 2% і найшвидше розвиваються саме українські платформи. Про те, як класичним ритейлерам залучати більше покупців через інтернет, що найбільше впливає на обсяги продажів та які за рік змінювалися пріоритети споживачів, розповів директор з розвитку продукту Prom.ua Микита Артемчук.
Українська Рада Торгових Центрів пропонує найцікавіші тези з його виступу.
Зростання e-commerce в Україні
Ємність онлайн-ритейлу в Україні у 2022 році склала 151 млрд грн (сума всіх проданих товарів і послуг в інтернеті), що на 17% більше, ніж у 2021 році.
Частка e-commerce в українському ритейлі наблизилась до 11%, що на 2% більше, ніж у довоєнному 2021 році.
За даними Kantar Ukraine, 14% українських споживачів зробили свою першу інтернет-покупку саме у 2022 році.
За словами Артемчука, такими темпами Україна може наздогнати за показником онлайн-продажів Канаду (13,6% — за даними Statista тут і далі) та Швецію (14,4%). Загалом, найбільші у світі показники e-commerce мають Китай (46,3%) та Великобританія (36,3%).
На думку експерта, найбільш перспективними напрямами розвитку електронної комерції в Україні є продукти харчування та ліки. До речі, саме продажі їжі, вітамінів та бадів є основними трендами на Amazon цього року.
Що найбільше впливає на інтернет-продажі у 2023-му?
Початок повномасштабного вторгнення зупинив продажі на Prom майже повністю, але досить швидко став відновлюватись попит на товари для військових, іграшки та одяг.
Восени найпопулярнішими були різні товари для блекауту, тобто генератори, павербанки, туристичне спорядження.
Наразі попит вирівнявся, але останнім часом продовжує зростати цікавість до генераторів.
Цікаво, що найбільші падіння замовлень на майданчику спричинили відключення світла (25% — якщо порівнювати тиждень до тижня) та похід Пригожина на москву (до 30%).
Як залучати покупців онлайн?
На ринку вже відчувається повернення того рівня конкуренції, який спостерігався до 24 лютого 2022 року, а це тягне за собою зростання цін.
Микита Артемчук пояснює, що користувачів в інтернеті стало менше, але частотність покупок зростає. Враховуючи цю особливість, представникам e-commerce радять більше уваги приділяти покупцям, які зробили 4-5 покупок на рік.
Ритейлерам найбільш перспективно боротися саме за їхню лояльність, адже ті, хто зробив велику покупок на платформі, вже лояльні до продавця, тож не варто зосереджувати на них увагу.
Читайте також: Кадровий голод на ринку праці: чи вистачає ритейлерам та будівельним компаніям працівників
Основними драйверами онлайн-ритейлу, що слід розвивати у 2023 році за словами Артемчука є:
- мобільні додатки;
- робота з вартістю доставки, адже дорога доставка найчастіше відлякує покупця;
- персоналізація комунікації зі споживачем, розвиток директ-каналів;
- робота над брендом: соціальна позиція компанії один з визначних факторів для покупця.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації