Навіщо торговим центрам соцмережі? (Дмитро Бушмакін, Budhouse Group)

Ні для кого не секрет, що останнім часом соціальні мережі міцно вкоренилися в наше життя та навіть стали його частиною.

Відповідно до звіту Hootsuite, у жовтні 2021 року загальна кількість користувачів соціальними мережами у світі перевищила 4,55 млрд людей.

Ця цифра за останні 12 місяців збільшилася на 9,9%.

Темп зростання становить понад 1 млн користувачів на день.

У середньому у світі, кожен користувач витрачає 2год 27 хв на день на соціальні мережі (16,3% свого денного часу), використовуючи при цьому 6,7 платформ.

Не відстає за темпом збільшення користувачів й Україна.

Хоча приріст аудиторії у Facebook сповільнився, аудиторія Instagram стрімко зростає та практично наздогнала за цифрами аудиторію Facebook. На даний момент кількість облікових записів в обох мережах становить більш ніж по 16 млн користувачів в кожній.

TikTok, про який кілька років тому багато хто навіть не чув, зараз хоч не в списку лідерів, але має божевільний темп приросту аудиторії: на початку 2020 року аудиторія становила близько 400 тис. користувачів, зараз - 1,5 млн користувачів.

З кожним роком торгові центри України приділяють все більше уваги просуванню у соціальних мережах та в інтернеті.

У 2017 році було проведено спільне дослідження ICSC Ukraine, Google та Research Group, спрямоване вивчення присутності ТРЦ в онлайне.
Отримані дані показали, що лише 64% ТРЦ мають хоча б якийсь сайт, а повноцінний сайт – лише у 47% ТРЦ.

Водночас, у 2017 році, лише 67% ТРЦ України було зареєстровано хоча б у 1 соціальній мережі.
Найбільшу активність тоді показували великі торгові центри, 95% яких було представлено соціальних мережах.
Важливість використання соцмереж у просуванні ТРЦ зростає разом із зростанням аудиторії соціальних мереж в Україні.

Останнім часом ситуація з пандемією лише посилила цю тенденцію.

Крім Facebook і Instagram необхідно звернути увагу на TikTok, що активно розвивається.
Незважаючи на те, що аудиторія в цій соціальній мережі, переважно молодого віку, через кілька років ці користувачі будуть основними покупцями в торгових центрах.
До того ж сама платформа дає можливість охопити дуже велику кількість користувачів з мінімальними вкладеннями.

Не зайвим буде показати список найпопулярніших в Україні спільнот ТРЦ у соціальних мережах.

ТОП-5 Instagram аккаунтів:

  1. FABRIKA (Херсон) – 100,8 тис
  2. FORUM LVIV (Львів) – 93,9 тис
  3. ЦУМ (Київ) – 74 тис
  4. NIKOLSKY (Харків) – 52,1 тис
  5. LAVINA MALL (Київ) – 48,3 тис

ТОП-5 Facebook аккаунтів:

  1. FORUM LVIV (Львів) – 233 тис
  2. OCEAN PLAZA (Київ) – 148 тис
  3. GULLIVER (Київ) – 114 тис
  4. МОСТ-сіті (Дніпро) – 96 тис
  5. LAVINA MALL (Київ) – 89 тис

В ТОП-5 Instagram аккаунтів входять три ТРЦ Budhouse Group: Fabrika - стала першим ТРЦ, що переступив позначку в 100к, Forum Lviv, який близький до цієї позначки і Nikolsky, - за 6 місяців, ще не будучи відкритим ТРЦ, сторінка набрала 21к підписників, а через 5 місяців після відкриття ще +31к і потрапила в ТОП -5.

Окремо можна навести приклад The DUBAI MALL (@thedubaimall), який має 1.2 млн підписників у Instagram.

Budhouse Group протягом 10 років відслідковує зростання популярності соціальних мереж серед відвідувачів своїх торгових центрів, а також актуальність цього каналу комунікації порівняно з іншими традиційними каналами – зовнішньою рекламою, радіо, інтернет рекламою та іншими.

Так, річний приріст аудиторії в акаунтах ТРЦ Budhouse Group складає в середньому 40%.

[wpdatachart id=1]

Як видно з графіка, частка зареєстрованих у соціальних мережах відвідувачів постійно зростає.
Лідерами по частці залишаються Facebook (79%) та Instagram (62%), але TikTok (43%) має хороші темпи приросту, тому його варто брати до уваги.

[wpdatachart id=2]

З графіка вище видно, що частка незареєстрованих у соцмережах відвідувачів з кожним роком падає і на даний момент становить лише 8,85%.

Яка основна мета будь-якого маркетолога у девелоперській компанії?
Правильно, максимально донести інформацію до потенційного відвідувача та зробити так, щоб він прийшов у торговий центр.
Для цього ми постійно працюємо над аналізом усіх каналів комунікації для того, щоб розуміти який канал працює краще, а який гірший.

Зараз із великою впевненістю можна сказати, що соціальні мережі – це основний канал комунікації.
Функціонал, який вони надають, і з якою точністю можна налаштувати рекламну кампанію – це практично ідеальний інструмент для досягнення необхідної мети.
Буквально кілька років тому головним рекламним інструментом вважалася зовнішня реклама.

Сьогодні важко уявити сучасну людину без телефона в руці.

У наших дослідженнях ми проаналізували рекламні канали, які найчастіше досягають споживача:

[wpdatachart id=5]
*Такі канали, як газети, журнали, поштові скриньки мають показник менше 1%.

Частка відвідувачів, які бачили зовнішню рекламу на білбордах/лайтбоксах та у транспорті становить 16,62% та 13,90% відповідно.
Бачимо, що лідером з інформування відвідувачів є соціальні мережі та інші інтернет-ресурси.
Рекламу, яка була розміщена у соціальних мережах, побачили – 29,84% опитаних!
В інших інтернет-ресурсах – 19,48%!

Тобто практично 1/3 відвідувачів отримали інформацію про ту чи іншу подію в ТРЦ із соцмереж.

У ході дослідження було проаналізовано рекламні канали, які найбільше цікавлять відвідувачів як джерела інформації:

[wpdatachart id=4]
*На графіку відображені найбільш затребувані канали, інші джерела мають малий показник.

Серед відвідувачів, відсоток бажаючих отримувати інформацію із зовнішньої реклами становить лише 11,02%.
А відсоток охочих отримувати інформацію із соцмереж становить – 47,06%
З інших інтернет-каналів – 38,69%.

Також окремо хотілося б зупинитися на даних, які були отримані в ході дослідження в ТРЦ NIKOLSKY.
Дослідження було першим у цьому ТРЦ, тому простежити динаміку поки що не можна, але можна побачити такі цифри:

Частка зареєстрованих у соціальних мережах відвідувачів ТРЦ NIKOLSKY

Facebook Instagram TikTok Telegram YouTube Не зареєстровані
55.4% 78.3% 26% 71.7% 48.6% 8.3%

Серед відвідувачів ТРЦ все також лідирують Facebook та Instagram, але явним лідером є саме Instagram, з показником – 78,3%.
Показник незареєстрованих у жодній соціальній мережі становить – 8,3%.

На запитання про бажані джерела отримання інформації було отримано такі відповіді:

Частка рекламних каналів, з яких відвідувачі ТРЦ NIKOLSKY хотіли б отримувати інформацію

Наружна реклама Транспорт Соціальні мережі Інтернет
10.6% 6.6% 42% 39.4%

Тут, як і в попередніх випадках, переважають саме соціальні мережі та інші цифрові канали.

Соцмережі, як і діджиталізація загалом, щільно увійшли до нашого життя.
З точною впевненістю можна спрогнозувати, що з кожним наступним роком роль та значущість соціальних мереж лише збільшуватиметься.
Соцмережі – це вже не просто платформа, де можна додати друзів та ділитися фотографіями, як це було на зорі їх появи.

Зараз соціальні мережі є потужним, одним із найважливіших, якщо не найважливішим маркетинговим інструментом, який можна й ПОТРІБНО використовувати.
Для успішної роботи торгового центру необхідно постійно мати контакти зі своєю аудиторією, для своєчасного донесення бажаної інформації.

Пандемія зіграла важливу роль у тому, що люди стали більше користуватися онлайном.
У період локдаунів, перед усіма ТРЦ стояло завдання, якнайшвидше проінформувати відвідувачів про режими та правила роботи ТРЦ.
І соцмережі для цього стали найбільш підходящим інструментом.

На сьогоднішній день основне завдання SMM-фахівців – бути в курсі всіх нововведень, що впроваджуються у соціальних мережах.
Створювати, використовувати тренди та генерувати цікавий контент.

Минули часи, коли потенційного покупця можна було зачепити великою вивіскою «АКЦІЯ» або флаєрами у поштових скриньках.
У вас є всього 1-2 секунди, щоб привернути увагу, якщо цього не вдалося зробити – ваше посилання не буде побачено.

Якщо не вдаватися в глибокий аналіз, то можна підбити такий підсумок:

  • Використання та розвиток соціальних мереж є обов'язковим для всіх торгових центрів. На даний момент це найефективніший канал зв'язку з аудиторією.
  • Контент, який дається в соцмережах, як би це банально не звучало, але має бути цікавим та якісним.
  • Для того щоб контент був цікавий для аудиторії, необхідно постійно тримати руку на пульсі та бути в курсі всіх останніх трендів та тенденцій.
  • Також важливо вміти оперативно діяти в екстрених ситуаціях. Для цього має бути команда фахівців, які чітко знають та розуміють, що від них потрібно в той чи інший момент.

Дмитро Бушмакін
Маркетинг директор, Budhouse Group