Українці все більше використовують каси самообслуговування – аналітика “Епіцентр”

Українці почали частіше користуватися касами самообслуговування (КСО). Про це свідчить аналітика мережі торговельних центрів “Епіцентр”, згідно з якою, у такий спосіб відбувається більше чверті всіх покупок у гіпермаркетах.

У першому півріччі 2023 року частка транзакцій, проведених на КСО досягла 25,7%. Порівняно із довоєнним, 2021 роком, цей показник зріс на 5,2 відсоткових пункти, а відносно 2020-го - на 8,2.

За словами регіонального директора “Епіцентр” Сергія Пономарьова, зростання частки покупок з використанням самокас це загальносвітовий тренд. У часи пандемії він став особливо актуальним, оскільки споживачі намагалися обмежити контакти з оточуючими, зокрема і з персоналом магазинів.

Використання самокас і війна

У мережі “Епіцентр” відзначають, що темпи збільшення частки транзакцій на касах самообслуговування прискорилися з початком широкомасштабної війни.

Особливо помітно це було в лютому-березні минулого року у містах, які були близькими до зони бойових дій - Києві, Дніпрі, Запоріжжі, Харкові, Одесі, Миколаєві, тощо.

Саме у ці міста евакуювалось багато переселенців із окупованих територій та ще більш небезпечних регіонів.

У наших торговельних центрах вимушені переселенці часто купували речі першої необхідності: одяг і взуття, дитячі товари, продукти харчування, посуд, корм для тварин тощо. При цьому з великих міст, які опинилися під загрозою, жінок та дітей намагалися евакуювати у західні регіони країни. Ми з розумінням ставилися до ситуацій, коли наші касири прагнули убезпечити свої сім’ї. На щастя, деякий брак персоналу був нівельований касами самообслуговування. В той період вони взяли на себе величезне навантаження і дозволили нам пройти цей надскладний етап, - каже Пономарьов.

Наразі у ТЦ мережі працює понад 700 терміналів самообслуговування, зокрему у невеликих регіональних об’єктах.

Читайте також: Статистика АЛЛО: продажі товарів для дому та спорту зросли у кілька разів за рік

Але частіше самокаси все ж використовують у великих містах, де великий відсоток відвідувачів це молодь, яка краще сприймає інновації та охочіше взаємодіє з інтерактивними системами.

У “Епіцентрі” вважають, що у найближчі роки частка покупок через КСО може зрости вдвічі.