Юріс Верзбіцкіз, Watsons: про відкриття магазинів, нову стратегію та перспективи дрогері-ритейлу

СЕО мережі косметичних магазинів Watsons в Україні Юріс Верзбіцкіз розповів про роботу компанії під час війни, плани на майбутнє, сплату податків та благодійність. УРТЦ пропонує скорочену версію його інтерв'ю.

Виклики війни

Верзбіцкіз передусім висловив вдячність усім працівникам Watsons Україна та колегам з А.S. Watson Group за безпрецедентну підтримку.

На жаль, компанія зазнала певних збитків, а саме - втрати магазинів у Маріуполі, тимчасове закриття на окупованих територіях Херсонської області, повне знищення складу із автоматизованим центром розподілу, який обслуговував понад 270 магазинів.

На щастя, обійшлось без загиблих. Але втрата для бізнесу була болісна — особливо через те, що ми щойно закінчили процес, пов’язаний із багатомільйонною інвестицією в сучасну систему автоматизації. Найбільша частина ланцюга поставок не була порушена — вона була практично знищена!

За словами СЕО, протягом кількох днів було розроблено план відновлення. Компанія інвестувала та відкрила тимчасовий склад у червні 2022 року, через три місяці після знищення попереднього.

Зараз Watsons переглядає асортиментну пропозицію і пропонує продукцію власного виробництва та відомі бренди.

Постачання після руйнації складу

Склад у селі Стоянка був єдиним дистрибуційним центром ритейлера і під час відновлення тимчасового складу у червні 2022 року, Watsons тісно співпрацювали із одним із бізнес-юнітів Групи у Польщі — Rossmann.

Було розроблено план поставок товарів з Польщі на тимчасовий крос-докінг у Львові, далі товари перепаковувались та відправлялись до магазинів.

Також, за словами Юріса Верзбіцкіз, повномасштабна війна спричинила найбільшу кризу біженців з часів Другої світової, вплинуло це і на мережу.

З першого дня, як я вже згадував раніше, нашим головним пріоритетом була безпека наших колег. Під час кожної повітряної тривоги наші магазини зачиняються для безпеки персоналу та клієнтів, щоб у них була можливість перейти в найближче укриття. Офіс та наш поточний склад не є винятком, - розповідає він.

У перші дні війни виплати працівникам організували так, щоб вони мали доступ до коштів заздалегідь. Заробітну плату зберегли на довоєнному рівні і виплачували регулярно.

Соціальна відповідальність

Активно відкривати магазини в Україні Watsons почали на 4-й день повномасштабного вторгнення.

Верзбіцкіз наголошує, що соціальна відповідальність є одним із ключових фокусів у веденні бізнесу.

У перші місяці війни ми заморозили всі наші ціни на рівні акційних пропозицій, забезпечуючи найнижчі ціни для наших клієнтів. Хоча на ринку були випадки, коли деякі учасники ринку намагалися скористатися ситуацією для отримання екстра вигоди.

Компанія допомогла завезти в Україну понад 20 вантажівок з товарами першої необхідності у перші 2-3 місяці війни. З житлом українцям за кордоном допомагали загалом 28 підприємств AS Watsons Group.

Благодійність

Ритейлер активно допомагає благодійним фондам та громадським організаціям з початку повномасштабної війни. Також збирає гуманітарну допомогу для ТРО, ЗСУ, пологових будинків, волонтерів, внутрішньо переміщених осіб та інших.

Серед благодійних ініціатив компанії: утеплення пологового будинку в м. Охтирка Сумської області, ремонт та обладнання укриття для дітей та вчителів у Смілянській школі-інтернаті, передання товарів першої необхідності для боксу «Нарешті ти вдома», відправка ліків до медичного центру "100% життя" та у Бучу.

Також у нас є колеги, які пішли в територіальну оборону, і ми їх повністю підтримуємо, зберігаючи 100% заробітну плату та інші виплати під час їх служби”.

Стратегія розвитку на майбутнє

СЕО Watsons наголошує, що вже протягом певного періоду ми живемо у нестабільному, складному та невизначеного світі VUCA, та переходимо у світ BANI, що означає постійні зміни, адаптацію, та створення заново бізнесу і життя навколо.

За словами Верзбіцкіз, люди залишатимуться для компанії найважливішим фокусом, а під час війни пріоритетом є безпека.

Якщо говорити про бізнес, то він не зазнав значних змін. Ми ще певний час до війни були на шляху трансформації, а тепер лише прискорилися. Ми постійно розвиваємося, тестуємо, вивчаємо та переналаштовуємо процеси і бізнес-модель. Тож гнучкість та зміни — це наш другий основний фокус.

Watsons створює новий стандарт роздрібної торгівлі, а саме - є єдиною міжнародною мережею H&B в Україні з унікальною екосистемою стратегії платформи O+O (Онлайн + Офлайн).

Платформа базується на технологіях, даних та штучному інтелекті, маючи не лише фізичні магазини, але й онлайн-магазини.

Податки та частка на ринку

Минулого року Watsons сплатив до Держбюджету сумарних податків на суму близько 0,3 млрд грн і забезпечив до 2357 робочих місць.

Показники загальної частки роздрібного ринку на даний момент неможливо порівняти, зокрема через знищення розподільчого центру та перетворення фізичних магазинів.

Натомість мережа входить до трійки найкращих гравців ринку і продовжує відновлюватись.

Перспективи дрогері-ритейлу

На думку експерта, ринок роздрібної торгівлі зараз трансформується. Оскільки Україна прагне вступити до ЄС, бізнесу теж доведеться змінитися у частині стандартів та правил.

Watsons Україна вже цього дотримується за допомогою високого рівня корпоративних стандартів та корпоративного управління, а дякуючи присутності компанії в інших країнах — усі практики доступні, та ми їх переймаємо від наших колег.

Читайте також: Сергій Морголя, “Оазис”: про роботу з перших днів війни, зростання відвідуваності, зміну орендарів і міграцію населення

У січні компанія запустила в роботу свій інтернет-магазин, що є частиною стратегії O+O (онлайн та офлайн). Також Watsons повторно запустили сервіс Click&Collect Express, за допомогою якого клієнти можуть замовляти товари в інтернет-магазині та безперешкодно забирати їх в торгових точках протягом 2 годин.

All Retail