Василь Бовділов, Unilever Україна: про тенденції у FMCG, будівництво нової фабрики та війну
Генеральний директор українського підрозділу Unilever Василь Бовділов розповів про виклики на ринку, інвестиції і тенденції у FMCG галузі.
*Довідка. Unilever є одним з лідерів на ринку продуктів харчування та товарів побутової хімії, має британське походження. Серед брендів компанії - Dove, Rexona, Axe, Timotei, Domestos, Lipton, Балтімор та безліч інших.
Найбільші досягнення
В Україні Unilever працює майже з самого моменту здобуття незалежності. Одним з найбільших здобутків СЕО вважає високий рівень довіри споживачів, оскільки саме довіра рухає бізнес у довгостроковій перспективі.
У цьому році компанія планує почати будівництво нової фабрики в Україні, а її відкриття заплановане на 2024 рік.
Звичайно ж, найбільшим випробуванням для нас стало повномасштабне вторгнення, яке розділило наше життя на до та після. І саме ця подія сьогодні дає нам розуміння, що насправді головним здобутком компанії є наша життєстійкість. Ми дуже швидко змогли відновити бізнес, перепрофілювати ланцюжки постачання, і минулий рік закінчили з прибутком, - каже Василь Бовділов.
Війна
У Гостомелі Київської області було зруйноване чайне виробництво компанії, також повністю згорів склад готової продукції в Стоянці.
Unilever відновили роботу вже через місяць після початку повномасштабної війни і почали з пропрацювання процедур безпеки, організації роботи всередині компанії, переналаштування бізнес-процесів та відновлення постачання продукції.
Бовділов очолює український підрозділ з 2002 року і найважчими за всі ці роки називає рішення, пов’язані з людьми.
Коли мова йде про оптимізацію штату, я можу обґрунтувати для себе рішення з точки зору логіки, проте це не полегшує завдання. Це складні і болючі для мене кроки, адже я люблю і поважаю людей.
Інвестиції в Україну
У березні цього року Unilever оголосила про план інвестувати 20 млн євро у будівництво фабрики з виробництва засобів гігієни, шампунів та гелів для душу. СЕО компанії зазначає, що український ринок завжди був важливим для Unilever.
Перша фарика була побудована у 2016 році і запущена всього за 9 місяців.
Зараз для України велике значення має забезпечення економічної стабільності. Інструментом цього є інвестиції в українську економіку, в локальне виробництво. І це треба робити зараз, а не чекати закінчення війни. Ми розпочнемо будівництво нової фабрики в цьому році, відкриття плануємо у 2024-му.
Пріоритетними для виготовлення і розвитку в Україні будуть товари особистої гігієни, гелі і шампуні міжнародних брендів Dove, Axe, TRESemmé, Clear.
Компанія планує розвивати експортний потенціал і досліджувати український ринок.
Василь Бовділов наголошує, важливим для компанії є збереження довкілля і принципам Zero waste to landfill відповідала фабрика з виробництва чаю Lipton, яка працювала в Гостомелі.
Нове підприємство також буде побудоване відновідно до найвищих екологічних стандартів, з використанням технологій відновлювальної енергії.
Головні пріоритети сьогодення
За словами СЕО, найважливішим для компанії сьогодні є безпека працівників. Після початку повномасштабної війни було проведено чималу роботу з релокації членів команди до безпечних місць.
Наші співробітники отримують додаткову матеріальну допомогу, в умовах відключень елеткропостачання ми також забезпечили колег необхідним обладнянням: ліхтариками, павербанками, акумуляторами, термосами і т.д.
Тенденції FMCG-ринку
Однією з важливих тенденцій спікер вважає зміну кордонів цінових сегментів.
Продукти, які минулого року входили до економ-сегменту, зараз переходять у середній. А товари з категорії value for money, тепер стали преміум.
Також в Україні впав попит на дитячі товари, а на товари по догляду для чоловіків - зріс.
Ще один цікавий фактор, який ми вивчаємо: знайомство наших споживачів за кордоном з тими брендами Unilever, які не представлені на сьогодні в Україні. Для компанії це відкриває нові перспективи, адже після повернення в Україну перед нами буде потенційний покупець, у якого сформований певний рівень знання і лояльності до нового бренду.
Вихід з російського ринку
Василь Бовділов запевняє, що Unilever засуджує війну в Україні і нагадав, що у березні 2022 року компанія оголосила про припинення капітальних інвестицій в рф, зупинила весь імпорт і експорт продукції, витрати на медіа та рекламу.
Unilever оцінила варіанти припинення бізнесу в країні-агресорці і жоден з варіантів виходу не є простим, компанія стежить за ситуацією.
Читайте також: Станіслав Іванов, CBRE: про відновлення ринку, будівництво ТЦ та важливість споживача
СЕО нагадав, що разом з партнерами та благодійними фондами компанія надає допомогу внутрішньо переміщеним особам та вразливим верствам населення.
Минулого року Unilever глобально пожертвувала понад 15 мільйонів євро для надання гуманітарної допомоги українцям.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації