Вакантність у ТРЦ Києва зросла вдвічі і становить 21,5%

У столичних ТРЦ продовжує зростати середньозважений рівень вакантності. У березні 2023 року показник сягнув 21,5%, що майже у два рази вище за результати аналогічного періоду минулого року в 11,5%.

Про це розповіла директор Української торгової гільдії (UTG) Євгенія Локтіонова і зазначила, що подальше зростання рівня вакантності особливо охопило торгові центри регіонального та окружного форматів -  30,9% та 19,2%.

Тому зараз як ніколи результативність роботи ТРЦ залежить насамперед від двосторонньої здатності домовлятися: і з боку керуючої компанії, і з боку рітейлерів, - каже Євгенія Локтіонова.

Нестандартні орендарі

На думку експертки, для подолання негативних наслідків торгові центри у Києві намагаються залучати нестандартних орендарів - від ЦНАПів до музеїв.

Тому звільнені після виїзду орендарів площі перетворюються на майданчики для конференцій, івентів або експозицій.

Керівничка UTG вважає, що відвідувачі таких форматів для решти орендарів є імпульсними покупцями, але в подальшому можуть стати постійними покупцями ТРЦ.

Такі нестандартні орендарі можуть тимчасово вирішити проблему вакантності приміщень, відіграти ситуативну рекламну роль, але навряд чи зможуть закріпитися в ТРЦ і стати стабільним генератором потоку. Це пов'язане з тим, що вони найчастіше не платять оренду, не генерують потік і не є комерційними, - зазначає експертка.

Читайте також: Війна змінила все: думки експертів про стан торгової нерухомості в Україні та перспективи розвитку

Розглядаючи перспективи едюкейменту Локтіонова відзначає його перспективність в українських ТРЦ. При цьому наголошує, що цей формат для нашої країни є новинкою, тож потребує суттєвих ресурсів для створення маркетингової підтримки.

Однак в умовах війни девелопери не готові вкладати суттєві суми в розвиток нових функцій. Тому слід повернутися до цього питання після нашої перемоги, - резюмує вона.

*Довідка. Едюкеймент - орендар який провадить освітню діяльність.

“Інтерфакс-Україна”