47% українців намагаються економити: як змінились споживчі настрої за 2022 рік
Аудиторська компанія Deloitte провела спеціальне дослідження в Україні і визначила споживчі настрої громадян. В онлайн-опитуванні взяли участь понад 1000 респондентів.
Згідно з ним, 47% українців почали витрачати менше майже в усіх категоріях і робити покупки рідше, а 58% опитуваних купують їжу, як стратегічний запас.
38% респондентів зазначили, що відчувають себе безпечно в традиційних магазинах.
Економія
Зазначається, що українці намагаються економити під час придбання будь-яких товарів. В залежності від категорії, економлять від 47% до 86% респондентів.
Найменше заощаджують під час купівлі лікарських засобів, дитячих товарів та товарів подвійного призначення. А от на алкогольній продукції, косметиці та одягу економлять найбільше. Крім цього, дослідження показало, що:
- 86% менше відвідують кінотеатри та концерти;
- 81% економлять на відвідуванні спорт-клубів та басейнів;
- 79% рідше відвідують бари та ресторани.
Попри економію, 35% українців готові купувати товари по вищій ціні у тих компаній, які підтримують ЗСУ або постраждалих від війни.
71% респондентів не купують товари, яка залишаються на ринку агресора, а 90% опитуваних донатять на допомогу українцям та постраждалим від воєнних дій, а кожен п'ятий робить це систематично.
Продукти
Минулого року середня частота придбання продуктів харчування становила склала 15 разів на місяць, що на 10% менше, ніж у 2021 році.
Середній чек також зменшився і становить 798 грн, а от чек при покупках в онлайн магазині виріс на 22% і становить 1322 грн. Натомість частота онлайн-покупок зменшилася майже втричі.
63% опитаних зазначили, що готові заощаджувати на купівлі продуктів харчування, а стратегічний запас їжі вдома мають 80% респондентів.
Техніка та електроніка
За даними опитування, в середньому українці купують техніку та електроніку раз на два місяці, що у 3,5 рази менше, ніж у 2021 році.
Середній чек при купівлі в офлайн-магазинах становить 4060 грн, що на 11% менше в порівнянні з позаминулим роком. Чек в онлайн-покупках теж знизився на 17% і становить 3602 грн.
При купівлі товарів цієї групи економити намагається 61% українців, а 47% зазначають, що почали рідше купувати електроніку та побутову техніку.
Взагалі не купували техніку та електроніку протягом 2022 року 34% українців, а у 2021 році показник становив всього 5%.
Одяг та взуття
У даній категорії середня частота покупок становить 0,7 раза протягом місяця із середнім чеком 1925 грн, що майже відповідає показника довоєнного року.
На 25,6% менше українців купують одяг та взуття в інтернет-магазинах. Чек при онлайн-покупках в цих категоріях становить 1683 грн, що на 15% менше в порівнянні з 2021 роком.
Необхідність економити на купівлі одягу та взуття відзначили 76% респондентів, а половина опитаних зазначила, що витрати на одяг та взуття в офлайн-магазинах стали меншими.
Дитячі товари
У цій категорії середня частота покупок становить 1,6 раза на місяць.
Середній чек у “фізичних” магазинах становить 977 грн, що на 29% менше в порівнянні з 2021 роком. Частота покупок у інтернет магазинах становить лише 0,6 раза для цієї категорії товарів, а витрачають на одну покупку в середньому 1243 грн.
Також дослідження свідчить про те, що:
- 43% ВПО економлять на купівлі дитячих товарів;
- 41% українців відчувають необхідність економити на купівлі дитячих товарів;
- 40% почали витрачати менше на дитячі товари в офлайн-магазинах.
Алкогольні напої
У офлайн-магазинах українці купують алкоголь в середньому три рази на місяць і чек за одну покупку в середньому становить 488 грн.
Середня частота офлайн-покупок зменшилася в 1,6 раза, а сума середнього чеку майже відповідає довоєнним показникам.
У “фізичних” магазинах алкоголь купує 81% українців, 26% опитуваних звертаються і до послуг онлайн-майданчиків.
Купувати алкоголь рідше і витрачати на нього менше почав кожен другий українець.
Джерело: Deloitte
Читайте також: Чи вистачає українцям торгових центрів – думки експертів