47% українців намагаються економити: як змінились споживчі настрої за 2022 рік

Аудиторська компанія Deloitte провела спеціальне дослідження в Україні і визначила споживчі настрої громадян. В онлайн-опитуванні взяли участь понад 1000 респондентів.

Згідно з ним, 47% українців почали витрачати менше майже в усіх категоріях і робити покупки рідше, а 58% опитуваних купують їжу, як стратегічний запас.

38% респондентів зазначили, що відчувають себе безпечно в традиційних магазинах.

Економія

Зазначається, що українці намагаються економити під час придбання будь-яких товарів. В залежності від категорії, економлять від 47% до 86% респондентів.

Найменше заощаджують під час купівлі лікарських засобів, дитячих товарів та товарів подвійного призначення. А от на алкогольній продукції, косметиці та одягу економлять найбільше. Крім цього, дослідження показало, що:

  • 86% менше відвідують кінотеатри та концерти;
  • 81% економлять на відвідуванні спорт-клубів та басейнів;
  • 79% рідше відвідують бари та ресторани.

Попри економію, 35% українців готові купувати товари по вищій ціні у тих компаній, які підтримують ЗСУ або постраждалих від війни.

71% респондентів не купують товари, яка залишаються на ринку агресора, а 90% опитуваних донатять на допомогу українцям та постраждалим від воєнних дій, а кожен п'ятий робить це систематично.

Продукти

Минулого року середня частота придбання продуктів харчування становила склала 15 разів на місяць, що на 10% менше, ніж у 2021 році.

Середній чек також зменшився і становить 798 грн, а от чек при покупках в онлайн магазині виріс на 22% і становить 1322 грн. Натомість частота онлайн-покупок зменшилася майже втричі.

63% опитаних зазначили, що готові заощаджувати на купівлі продуктів харчування, а стратегічний запас їжі вдома мають 80% респондентів.

Техніка та електроніка

За даними опитування, в середньому українці купують техніку та електроніку раз на два місяці, що у 3,5 рази менше, ніж у 2021 році.

Середній чек при купівлі в офлайн-магазинах становить 4060 грн, що на 11% менше в порівнянні з позаминулим роком. Чек в онлайн-покупках теж знизився на 17% і становить 3602 грн.

При купівлі товарів цієї групи економити намагається 61% українців, а 47% зазначають, що почали рідше купувати електроніку та побутову техніку.

Взагалі не купували техніку та електроніку протягом 2022 року 34% українців, а у 2021 році показник становив всього 5%.

Одяг та взуття

У даній категорії середня частота покупок становить 0,7 раза протягом місяця із середнім чеком 1925 грн, що майже відповідає показника довоєнного року.

На 25,6% менше українців купують одяг та взуття в інтернет-магазинах. Чек при онлайн-покупках в цих категоріях становить 1683 грн, що на 15% менше в порівнянні з 2021 роком.

Необхідність економити на купівлі одягу та взуття відзначили 76% респондентів, а половина опитаних зазначила, що витрати на одяг та взуття в офлайн-магазинах стали меншими.

Дитячі товари

У цій категорії середня частота покупок становить 1,6 раза на місяць.

Середній чек у “фізичних” магазинах становить 977 грн, що на 29% менше в порівнянні з 2021 роком. Частота покупок у інтернет магазинах становить лише 0,6 раза для цієї категорії товарів, а витрачають на одну покупку в середньому 1243 грн.

Також дослідження свідчить про те, що:

  • 43% ВПО економлять на купівлі дитячих товарів;
  • 41% українців відчувають необхідність економити на купівлі дитячих товарів;
  • 40% почали витрачати менше на дитячі товари в офлайн-магазинах.

Алкогольні напої

У офлайн-магазинах українці купують алкоголь в середньому три рази на місяць і чек за одну покупку в середньому становить 488 грн.

Середня частота офлайн-покупок зменшилася в 1,6 раза, а сума середнього чеку майже відповідає довоєнним показникам.

У “фізичних” магазинах алкоголь купує 81% українців, 26% опитуваних звертаються і до послуг онлайн-майданчиків.

Купувати алкоголь рідше і витрачати на нього менше почав кожен другий українець.

Джерело: Deloitte

Читайте також: Чи вистачає українцям торгових центрів – думки експертів