“Сільпо” вели перемовини щодо відкриття pop-up маркетів у польських кав’ярнях
Топменеджерка польської мережі кав’ярень розповіла, що українська мережа магазинів “Сільпо” консультувалася з нею ще 2022 році, щодо можливого запуску формату pop-up.
На умовах анонімності жінка розповіла, що цей проєкт рітейлера наразі на паузі. Також експерт консалтингової компанії з нерухомості "Colliers International Україна" Ігор Заболоцький підтвердив, що польський підрозділ компанії шукає локації під супер маркети “Сільпо”.
Ще одним непрямим підтвердженням зацікавленості “Сільпо” у польському ринку є те, що представники мережі взяли участь у форумі Retail Summit, який проходив у Варшаві 29 березня.
Компанію представляли: когнітивний директор Fozzy Group Дмитро Циганков та керівниця департаменту корпоративних комунікацій Fozzy Group Оксана Соржуленко.
У прес-службі на запит Forbes підтвердили, що досліджують польський роздрібний ринок останні місяці, але не підтвердили планів з експансії.
Ми виявили, що польські експерти з роздрібної торгівлі зацікавлені у пропозиції "Сільпо", – йдеться у відповіді.
Рітейлеру вдалося налагодити співпрацю з польскими пивоварами, фермерами та шеф-кухарями.
“Сільпо” у Польщі
Онлайн-опитування “Варшавські закупи” свідчить про те, що перший магазин мережі мав би з’явитись у Варшаві.
У анонімній гугл-формі компанія просить українців, що мешкають в Польщі, поділитися досвідом закупівлі продуктів і розповісти про необхідність наявності українських продуктів.
Місця і дати відкриття мережа ще немає, серед причин - брак площ, які могли б підходити для супермаркетів.
Їх рітейлер почав шукати ще у 2022 році, але поки так і не знайшов, зазначає топменеджерка польських кав'ярень.
Рішення дивитися на Польщу і шукати можливості прийнято. І вони цим займаються, - підтверджує Ігор Заболоцький.
Він припускає, що якщо рітейлер і вирішить виходити на польський ринок, то лише за наявності не менше двох-трьох локацій та перспективи відкриття ще пʼятьох упродовж року.
Це великий ринок, і на нього немає сенсу виходити, якщо розумієш, що один-другий магазин відкрив, а потім нічого не буде, – пояснює він.
Паралельно з цим, мережа думає над новими форматами, напприклад - pop-up, анонімно розповідає вищезгадана топменеджерка. Вона декілька разів зустрічалася із представником “Сільпо” минулого року.
Бізнесвумен розповідає, що мережа розглядала варіант розмістити на день-два холодильні полиці з локальними продуктами у її кавʼярнях.
Це ще не підтверджена історія, ми поки лише попередньо поговорили, – зауважує вона і додає, що проєкт зараз на паузі.
Топменеджер, знайомий з перебігом подій, неофіційно розповідає Forbes, що остаточного рішення щодо виходу на польський ринок ще не ухвалювали і крім цього рітейлер розглядає можливість виходу на ринок Румунії.
Покупці ближчі за культурою споживання, і тому наша модель, яка відпрацьована в Україні, легша для румунського ринку, – пояснює співвласник мережі магазинів “Аврора” Лев Жиденко, який вивчав польський та румунський ринки для експансії.
Конкуренція на ринку Польщі
Конкурентне середовище на цьому ринку дуже щільне, там працюють великі міжнародні та локальні продуктові мережі.
За даними дослідницької компанії PMR, обсяг продовольчого ринку Польщі у 2023 році зросте на 9,3%, до 440 млрд злотих, а у 2024-му – до 464 млрд злотих.
Заболоцький розповідає, що знайти вільні торгові площі не так вже й просто, а відкривати магазини в обʼєктах, що будуються, ризиковано.
Директор дослідницької компанії GT Partners Ukraine Ігор Гугля зазначає, що середня площа супермаркетів “Сільпо” - 1000– 1500 кв. м. Такі локації в Польщі не дуже поширені, а у торгових центрах, переважно, вже зайняті іншими продуктовими рітейлерами.
Оператори у Польщі укладають довгострокові контракти з можливістю пролонгації за рік до закінчення, тож доведеться провести серйозну роботу з девелоперами.
І це не всі особливості, наприклад, поляки більше пересуваються на машинах, тож передмістя розтягнуте набагато більше, ніж у наших містах.
Через це мешканцям сусідньої країни може бути зручніше здійснювати покупки у торгових центрах із паркінгами, зокрема у придорожніх. Гугля вважає, що логічніше виходити на польський ринок через поглинання, але у Польщі працюють переважно транснаціональні компанії.
Джерело: Forbes
Читайте також: Компанія-власник “Сільпо” отримала понад 230 млн грн збитків у 2022 році