Три шляхи для виходу “Сільпо” на польський ринок
Директор відділу роздрібної торгівлі дослідницької компанії PMR Агнешка Сконєчна вважає, що українська компанія має найкращі шанси на ринку Польщі, якщо вирішить вийти на нього з меншими нішевими форматами.
За її словами, запуск торгових точок у форматі супермаркету/гастроному на зразок "Сільпо" стане великим викликом для групи.
По-перше, цей формат зараз не популярний у Польщі, оскільки в країні розвиваються, з одного боку, мережі формату convenience. А з іншого боку активно розвиваються маленькі супермаркети/proximity та дискаунтери.
По-друге, продовольчий ринок Польщі є не таким консолідованим, як у країнах Західної Європи. За оцінками PMR, п’ять найбільших мереж контролюють 45% продажів і це ускладнює вихід нових гравців на ринок.
Перший варіант
Агнешка Сконєчна зазначає, що "Сільпо" може запустити декілька точок, орієнтованих на більш заможних споживачів, але чи буде цього достатньо для покриття витрат і утримання позицій на ринку - виникає питання.
Велика кількість українців у Польщі, з одного боку, і прихильні настроїв поляків з іншого, все ж не гарантують успіху. У світлі падіння доходу та зниження купівельної спроможності покупців найпопулярнішими будуть ті ритейлери, які запропонують найвигідніше співвідношення ціна/якість, — підкреслила вона.
Другий варіант
Ще один шлях, який Fozzy Group може вибрати для виходу на польський ринок - це придбання вже працюючої локальної мережі магазинів.
Однак реалізувати такий план буде не просто, на думку, Сконєчної, наразі у Польщі немає кандидатів на таке поглинання.
Експертка додає, що з моменту придбання Tesco компанією Netto, спостерігається приєднання незалежних магазинів до франчайзингових мереж або міграція менших мереж між окремими франчайзинговими форматами.
Директор відділу роздрібної торгівлі PMR вважає, що у цій сфері українська компанія навряд чи зможе конкурувати з наявними на ринку гравцями.
Не виключено, що Fozzy Group поглине велику мережу, що працює в Польщі, але група може бути не готовою до таких фінансових зобов’язань.
Третій варіант
Шанси на успіх цього сценарію найвищі, переконана Агнешка Сконєчна. Він передбачає, що Fozzy Group заходить до Польщі у відносно невеликому масштабі і з’являється з цікавою асортиментною пропозицією.
З одного боку, це можуть бути магазини, орієнтовані на локальність, регіональність і продукцію з України. З іншого — вже відомі на українському ринку концептуальні/тематичні магазини. Запуск таких об’єктів пов’язаний з відносно невеликими витратами. І якщо вони розташовані у вдалих місцях у найбільших містах, вони матимуть шанси на успіх, — каже retail business unit director PMR.
Експертка запевняє, що “Сільпо”, якщо з’явиться на цьому ринку, ймовірно, не зможе досягти того масштабу діяльності, який дозволить їй конкурувати з найбільшими гравцями.
Джерело: Wiadomosci Handlowe
Читайте також: Fozzy Group планує вивести “Сільпо” на польський ринок