Чи готові європейські споживачі сприймати українські бренди – дослідження
Українські компанії активно розглядають можливість розширення географії бізнесу за рахунок європейських країн. Але побоювання щодо відкритості європейських споживачів до наших брендів все ж є.
Тому компанія Gradus Research провела дослідження, яке показало, що європейці віддають перевагу локальним брендам своїх країн.
Згідно з даними дослідження, Україна схильна обирати власних виробників, як і інші країни. Але показовим, за словами аналітиків, є країни другого вибору. Так, українці обирають Німеччину, США та Велику Британію.
Загалом, усі досліджувані країни можна розділити на три категорії, перша – держави, до яких виробникам порівняно легше зайти, бо місцеві споживачі лояльно ставляться до іноземних виробників.
До цієї категорії належать Україна, Польща та певною мірою Італія.
До другої категорії, поміркованих країн, потрапили Нідерланди та Німеччина. Там дуже лояльне ставлення до місцевих виробників, але споживачі розглядають купівлю брендів із інших країн на високому рівні.
До третьої категорії увійшли Велика Британія та Франція, ці країни закриті для іноземних виробників. Місцеві споживачі є справжніми патріотами, оскільки передусім звертають увагу на свої бренди і неохоче купують іноземні товари.
Загалом дані дослідження демонструють, що європейці схильні обирати локальні бренди своїх країн, це є нормою в Європі: британці надають перевагу британським продуктам, німці – німецьким тощо. І на це треба зважати, виводячи продукт на ці ринки, – коментує соціологиня, засновниця та директорка Gradus Research Євгенія Близнюк.
Що впливає на вибір?
Дослідники зазначають, що на вибір країни виробника серйозно впливає фактор високої якості. Саме в цьому країни конкурують, практично всюди в топі (окрім власного виробника) Німеччина, США та Франція, а подекуди – Велика Британія.
Часто на виборі відображається сусідство країн, наприклад, Німеччина є другим вибором для Нідерландів і Франції. Разом з тим, сусідні Україна та Польща ставлять на перше місце Німеччину, аргументовуючи це якістю товарів.
З цього випливає, зазначають Gradus Research, що українці та поляки все таки надають перевагу не локальному виробнику.
За словами Євгенії Близнюк, основним драйвером вибору є сприйняття країни, як якісного виробника.
Це бренд країни, що складається з великої кількості брендів і конкретних продуктів й працює загалом на країну, як бажану до покупки, – зазначила вона.
З точки зору привабливості цін лідером є Китай, він є суттєвим гравцем майже в усіх країнах. А от Україна з огляду на ціну є найбільш привабливою для Польщі, з усіх досліджуваних країн.
З боку доступності, дистрибуції в Україні лідерами локальні виробники, а також Польща та Китай. А от дистрибуція по іншим країнам залежить від конкретних компаній, тобто розбудованих окремих мереж.
Для британців це Китай та США, для Нідерландів – Німеччина й Китай, для Італії – США і Китай.
Джерело: Forbes
Читайте також: Скільки магазинів відновили роботу в Україні за рік повномасштабної війни – дослідження RAU