Як українські інтернет-рітейлери техніки пережили зиму – медіадослідження
У жовтні 2022 року росія почала масовані ракетні атаки на енергетику Україні, які тривають і дотепер. Через це українці зіткнулись з постійними відключеннями світла, які вплинули на всі сфери життя та економіки.
Через це команда компанії LOOQME дослідила, якою була медіаактивність найбільших українських e-commerce гравців в цих умовах.
У дослідженні взяли участь найбільш відвідувані інтернет-магазини техніки та електроніки: Rozetka, ALLO, Comfy, MOYO, Foxtrot, Citrus, Stylus, Eldorado, Elmir, Jabko.
Загальне охоплення
За період від 11 жовтня до 2 березня публікації ринку e-commerce з прив’язкою до теми відключень світла та обстрілів критичної інфраструктури, охопили майже 1 тисячу публікацій та отримали трохи більш як 3 млн. потенційного охоплення.. Найбільше публікацій випустили ALLO, Rozetka та Foxtrot, за ними йдуть MOYO, Eldorado, Citrus та інші.
А от за потенційним охопленням MOYO та Stylus випереджають Rozetka та Foxtrot, здебільшого через більшу частоту публікацій на своїх сайтах.
Цікаво, що пікові періоди публікацій були одразу після масованих хвиль ракетних ударів: 1, 11, 18 листопада, а також у період з 30 листопада по 2 грудня та 19 грудня.
Наприклад, 1 листопада ALLO провели дослідження та відзначили стрімкий ріст попиту на генератори та павербанки у вересні-жовтні минулого року.
Через місяць активних обстрілів енергетики ЛУН Місто запустили інтерактивну карту закладів з автономним живленням і оновилии її після наступної масованої атаки.
Чорна п’ятниця
Це був ще один насичений період, а також кілька днів після нього. Тоді в медіа підсумовували попит на товари. Цей період тривав з 30 листопада по 2 грудня. Очікувано, що найбільш популярними були генератори, зарядні станції та павербанки.
Одним з пікових моментів стало 19 грудня, оскільки ALLO оголосили, що перетворюють магазини на «Пункти незламності».
Про що писали техно-рітейлери
LOOQME виділяє три основних теми публікацій:
- 71,3% продажі та реклама товарів;
- 14,5% “Пункти незламності”;
- 11,4% підлаштування робочих процесів до відключень.
Stylus, Elmir та Jabko.ua мали найбільше публікацій на тему “Продажі та реклама товарів” (100%). За ними йде Цитрус, а ALLO став лідером за кількістю публікацій.
Серед топ-новин рітейлера – найпопулярніші товари місяця, ріст попит на генератори, як обрати потрібний тощо.
Натомість у Foxtrot, Rozetka та MOYO половина всіх публікацій присвячена темі змін, адаптації та налаштування роботи в умовах відключень.
Foxtrot ще після перших масованих обстрілів почав активно працювати над енергонезалежністю своїх точок видачі, тим самим займалася і Rozetka.
ALLO переформатували близько 30 своїх точок під нову реальність.
Крім цього бізнеси почали підлаштовуватись не лише під енергетичну ситуацію, а й під нові запити клієнтів. Для цього багато магазинів зробити місцями, в яких можна було підзарядити ґаджети та попрацювати.
Пік публікацій про “Пункти незламності” в магазинах припадає на 19 грудня, найбільшу частку з них має Rozetka.
Хмари слів
Найчастіше рітейлери використовували такі слова: покупка, ТРЦ, місто, область, новий, система, торговий.
Швидко зросла вживаність таких слів, як електрогенератор та електростанція, хоча раніше вони були не такі популярні.
Тренди в соціальних мережах задавали п’ять магазинів – ALLO, MOYO, Stylus, Rozetka та Foxtrot.
Отже, дослідники дійшли думки, що українські рітейлери техніки та електроніки змогли пристосуватися до нових реалій блекаутів, успішно переналаштовували свою роботу відповідно до відключень, а асортимент відповідно до запитів клієнтів.
Важливо також закцентувати, що власники офлайн-магазинів взяли на себе ще й соціальну роль та облаштували Пункти Незламності.
Джерело: All Retail
Читайте також: Чим ChatGPT може бути корисним для українських рітейлерів