Як Фокстрот налагодив роботу магазинів під час блекауту
Уже зараз частина торговельних точок забезпечена автономними елементами живлення, що дало можливість крім звичного функціоналу організувати в них центри підзарядки гаджетів та безкоштовного Wi-Fi. А до кінця грудня компанія поставила собі за мету зробити енергонезалежними до 70% своїх магазинів.
Фокстрот як омніканальний ритейлер надає комплексний сервіс, поєднуючи онлайн та класичну моделі купівлі техніки та електроніки. Тому вкрай важливо зберегти можливість роботи фізичного роздробу навіть у випадках відключення електроенергії. Тим паче — напередодні різдвяно-новорічних свят.
«Масовані ворожі обстріли, перебої з електроенергією — це черговий виклик для всіх учасників ринку. Але разом з тим, економіка та бізнес мають працювати, забезпечуючи базові потреби покупців, робочі місця та сплату податків. Саме тому ми підлаштовуємося під виклики сьогодення, щоб організувати безперебійну роботу мережі навіть в умовах тимчасових блекаутів», — розповів Олексій Зозуля, виконавчий директор Фокстрот.
Протягом останніх 2,5 місяців (з початку інтенсивних обстрілів енергетичної інфраструктури України) інвестиції Фокстрот в енергонезалежність магазинів склали близько 4 млн грн. Як додав СЕО, це необхідний крок для подальшого розвитку мережі, що дає можливість забезпечити повноцінну роботу всіх сервісів. До кінця грудня у планах ритейлера зробити енергонезалежними до 70% магазинів.
Уже зараз частина фізичних магазинів працює на генераторах, тому там у будь-який час можна не лише обрати подарунки до прийдешніх свят, а й підзарядити гаджети та скористатися безкоштовним Wi-Fi.
Це, зокрема, в таких обласних центрах, як Київ, Вінниця, Житомир, Івано-Франківськ, Миколаїв, Львів, Одеса, а також в невеликих містах — в Ірпені, Бердичеві, Кременчуці, Прилуках, Конотопі та ін. Список таких магазинів зазначено на сайті, а до кінця місяця він значно розшириться. Також у Фокстрот, якщо є інтернет, можна зняти готівку на касі до 6000 грн.
Іншу частину мережі ритейлер забезпечив альтернативними джерелами енергії: потужними зарядними станціями, UPS-обладнанням, додатковим світильниками, що працюють від павербанків тощо. Це дозволяє запустити каси, охоронну систему, а також дає достатнє освітлення для обслуговування.
Між іншим, Фокстрот успішно протестував запуск супутникового інтернету Starlink на одному зі столичних магазинів, і уже користується ним в роботі. Наразі в компанії опрацьовують перелік магазинів, де зі світлом зникає мобільний інтернет, для додаткового встановлення там такого обладнання.
Приміром, якщо в магазині немає стаціонарного світла, але є інтернет, можна скористатися більшістю послуг: забрати інтернет-замовлення, отримати консультацію і зробити покупку. Також передбачено різні цифрові способи оплати, що не потребують підключення до стаціонарних кас чи POS-терміналів: через LiqPay, з використанням QR-коду, через чат-бота у Viber/Telegram, з додатком Binance Pay.
Крім того, спільно з компанією Arricano, ритейлер долучився до створення ENERGY SPACE зі зручними зонами для роботи та відпочинку у ТРЦ РайON і ТРК Проспект. Також допоміг облаштувати в Запоріжжі «Пункти незламності» на базі пожежно-рятувальних підрозділів ГУ ДСНС України у Запорізькій області.
«Покупці адаптуються до нових реалій разом з нами. Якщо в перші тижні відключень трафік під час вимкнень відчутно зменшувався, то зараз люди приходять до нас в будь-який час. Доволі цікава тенденція спостерігається у трафіку на сайті. На початку жовтня він знизився на 25%, але вже через деякий час повністю відновився та навіть зріс. А в листопаді ми отримали в середньому на 40% більше відвідувань ніж у жовтні, а кількість нових користувачів збільшилась на 53%», — зазначив Олексій Зозуля.
Станом на грудень у мережі Фокстрот працює 115 магазинів у 65 містах та інтернет-магазин Foxtrot.ua. Переважна більшість фізичних магазинів продовжує свою роботу під час почергових або ж аварійних відключень електроенергії, щоб надавати клієнтам необхідні консультації та проводити продаж товарів усіма доступними методами, надання високоякісного сервісу та забезпечення видачі онлайн-замовлень.
Читайте також: АЛЛО перетворює магазини на «Пункти незламності»