Трафік російських торговельних центрів до кінця року не відновиться
Відвідуваність торговельно-розважальних центрів у Москві продовжує залишатися низькому рівні. За підсумками листопада-грудня московські молли можуть недорахуватись близько 12-14% покупців порівняно з аналогічним періодом 2021 року.
«Обмежуючим фактором виступає зниження доходів росіян і кількість ритейлерів, що скорочується», — прокоментував керівник напряму досліджень і консалтингу компанії Focus Technologies Михайло Васильєв.
За словами експерта, деякі торговельні центри на території росії зможуть скоротити відставання від минулорічних показників до 8-10%. Інші експерти очікують, що трафік може скоротитись ще більше — до 15-20%. При цьому розрив із докризовим 2019 роком учасники ринку оцінюють уже в 35-40%.
За оцінками Mall Index, середнє зниження відвідуваності торговельних центрів за перші десять місяців становило від 6 до 10 відсотків. Спад було відносно компенсовано за рахунок перших місяців. Експерти вважають, що негативний тренд навряд чи буде переламано у період майбутніх святкових розпродажів. Зазначається, що через вихід великих брендів, таких як IKEA і H&M, на ринку сформувався ефект передчасного попиту. Негативним чином на відвідуваності торговельних центрів позначається і несвятковий настрій російських споживачів. Аналітики сходяться на думці, що в короткостроковій перспективі очікувати на відновлення відвідуваності не доводиться.
Читайте також: Третій квартал став найгіршим в історії російського ритейлу