У росії спорожніли фітнес-клуби та ресторани після оголошення мобілізації

Продажі у фітнес клубах впали на чверть, а відвідуваність закладів харчування знизилася до 50%.

Клієнти фітнес-клубів у росії почали розривати договори та переоформлювати карти на родичів. Продаж нових клубних карток за минулий тиждень скоротився приблизно на чверть. Основною причиною для відтоку клієнтів стало оголошення в росії «часткової» мобілізації.

Продажі у багатьох клубах знизилися на 10-25%, а також почастішали випадки відмови від придбаних раніше карток.

«Буквально одразу після оголошення про мобілізацію клієнти почали відмовлятися від клубних карток, намагаючись відшкодувати кошти чи переоформити їх на родичів чи друзів», — прокоментувала президент «Національної фітнес-спільноти» Олена Сіліна.

В Асоціації операторів фітнес-індустрії, яка об’єднує близько 1500 учасників у 60 регіонах країни, також повідомили, що кількість відмов від клубних карток зросла. При цьому обсяги продажу нових абонементів у деяких гравців скоротилися на 50% середнього показника.

З тієї ж причини мешканці Москви стали відмовлятися від відвідування кафе та ресторанів. Відвідуваність московських підприємств громадського харчування впала на 17% відносно минулого тижня і виявилася на 27% нижчою за торішню.

Деякі власники ресторанів повідомили про зниження трафіку до 50%, у тому числі через відтік москвичів за межі росії. Учасники ринку вважають, що найближчим часом ситуація на ринку не покращиться, і готуються скорочувати витрати на оренду та персонал.

За словами засновника та співвласника «Теремка» Михайла Гончарова, трафік у закладах мережі скоротився в середньому на 15-20%. А засновник гастробарів «Раковая» Євген Нічипурук повідомив, що в перші дні кількість клієнтів скоротилася на 15-20%, а до понеділка виторг упав на 50%.

Експерти сходяться на думці, що росіяни змінюють звички споживачів на тлі «часткової» мобілізації. Ресторатори готуються переглядати меню і скорочувати кількість змін офіціантів та кухарів, а також домовлятися про знижки з орендодавцями, побоюючись нової хвилі закриттів, якщо трафік не відновиться.

Окрім того, на фоні новин про мобілізацію у росії знизилася відвідуваність торговельних центрів.