Торгові мережі Угорщини почали відключати на ніч все зайве заради економії
Великі торговельні мережі в Угорщині почали змінювати лампи в системах освітлення та вимикати всі можливі системи на ніч. Це робиться через зростання цін на енергоносії.
Раніше Угорська торгова асоціація випустила рекомендації щодо енергозбереження для компаній-членів через очікуване подальше зростання цін на енергоносії.
Тепер на дахах магазинів Tesco в неробочий час відключають логотипи та вивіски, усередині магазинів і на парковці відключається світло, в торгових залах зменшено яскравість освітлення, вимикаються холодильники, що не використовуються, при цьому в компанії вважають, що цього недостатньо і шукають додаткові заходи з економії. Так, у Tesco мають намір восени почати сповіщати співробітників про «важливість енергозбереження на роботі та вдома».
«У наших магазинах ми вже замінили традиційні лампочки у торговому залі на світлодіодні, а нині займаємося заміною лампочок поза торговельною залою (у зонах для співробітників, на складах, у холодильних камерах тощо). При цьому як для торгового залу, так і для підсобних приміщень ми домагаємось економії більше одного мільйона кіловат-годин електроенергії на рік. Холодильники, що не використовуються, ми відключаємо, звертаємо також особливу увагу на замикання дверей холодильників, розташованих у торговому залі, при необхідності замінюємо їх», – повідомили в компанії Tesco.
В угорській мережі магазинів SPAR повідомили, що, окрім уже названих заходів, на ніч відключають системи повітрообміну, складають графік відтавання для охолоджувачів морозива, використовують відпрацьоване тепло систем охолодження для опалення та вироблення гарячої води. Для цих цілей застосовують геотермальні теплові насоси там, де їх можливо було побудувати, а також поступово впроваджують сонячні батареї, які в даний час застосовуються в електропостачанні двох магазинів.
Угорський підрозділ Auchan також підтвердив, що поряд з іншими компаніями-членами Угорської торгової асоціації «брала активну участь у розробці рекомендацій з енергозбереження» і слідує їм «у міру своїх можливостей».
У мережі Lidl зазначили, що в усіх магазинах діє «інтелектуальна система управління будівлею, яка відповідає за максимально енергоефективне керування вентиляцією та освітленням», за рахунок чого, наприклад, «значна частина освітлення магазину та паркування вимикається після відходу останнього покупця, а освітлення, що залишилося — після відходу останнього співробітника, про що система отримує оповіщення».
Раніше уряд Угорщини оголосив надзвичайний стан у сфері енергетики, який передбачає пакет із семи заходів: збільшення видобутку газу в країні з півтора до двох мільярдів кубометрів, пошук додаткових 700 мільйонів кубометрів газу для заповнення сховищ, заборона на експорт енергоносіїв та дров, збільшення видобутку вугілля, прискорення перезапуску блоків вугільної електростанції Матра якнайшвидше, продовження терміну роботи АЕС «Пакш» та урізання пільгової програми комунальних платежів.
Подібні заходи проводяться у торгових центрах Литви – скорочується час роботи, приглушується освітлення, відключають ескалатори.