Після війни затребуваним форматом будуть торгові центри площею до 12 тис. кв. м

Якщо раніше активність девелоперів була зосереджена на містах мільйонниках та передмістях Києва, найближчим часом найперспективнішим напрямком зростання стануть торгові центри, розташовані в обласних та районних центрах площею до 12 тис. кв. м.

«Створення мереж невеликих ТЦ із набором операторів товарів першої необхідності по всій Україні цікаве не лише з погляду бізнесу, а й щодо соціальних програм для переселенців. Успіх такого формату підтверджується досвідом Польщі», — наголошує директор компанії UTG Євгенія Локтіонова.

В Україні налічується 24 області, 490 районів, 459 міст та 885 селищ міського типу. Але професійна торговельна нерухомість раніше розвивалася переважно лише у кількох найбільших містах країни. Проте, як показали останні місяці, військові дії змушують людей із великих міст у пошуках укриття масово переїжджати до невеликих обласних чи районних центрів. Тому зараз завдяки міграції населення, невеликі міста у центральних та західних районах України, які раніше налічували 20-30 тис. осіб, відзначають суттєве зростання кількості своїх мешканців.

За підрахунками експертів UTG, після війни обласні та районні центри стануть щонайменше вдвічі більше завдяки тому, що багато хто з переселенців осяде в спокійніших районах. «Однак у таких провінційних містах немає професійних торгових центрів, а досі працюють старі універмаги радянських часів та ринки.Або спостерігається точкова присутність деяких мережевих операторів типу “Фори” або “Єви”. Зрозуміло, такі магазини просто не можуть задовольнити попит більш вимогливого населення, яке мігрувало з великих обласних центрів і звикло відвідувати сучасні професійні ТРЦ», — вважає керівник UTG.

Тому, за словами Євгенії Локтіонової, торгівельна нерухомість України після перемоги, швидше за все, піде шляхом розвитку найближчої нашої сусідки Польщі. «У цій країні професійні ТРЦ розташовані по всій території навіть у невеликих містах із населенням від 20 тис. осіб. Зокрема, у місті Клодзко з 26 тис. мешканців успішно працює ТРЦ Galeria Twierdza Kłodzko площею 30 тис. кв. м. І, незважаючи на те, що за рівнем доходів українці ще не досягли показників Польщі, як показує досвід роботи торгових об’єктів сусідньої держави, професійна нерухомість у невеликих містах України має усі перспективи розвитку. Тим більше, з урахуванням повністю порожнього ринку в таких місцях та практично відсутньої конкуренції», — наголошує вона.

Читайте також: Українці «охолонуть» до світових брендів, якщо вони зволікатимуть із поверненням