10% за купівлю українських товарів. Як ритейлери ставляться до програми “Національного кешбеку”

На початку вересня 2024 року в Україні запускається масштабна програма "Національний кешбек". В рамках неї, громадяни отримуватимуть компенсацію 10% вартості куплених ними українських товарів.

Отримані від кешбеку кошти можна буде витратити на послуги - медичні, комунальні, спорт, кіно, квитки на потяг та інші. Або задонатити на ЗСУ чи купити військові облігації. Максимальний обсяг кешбека - 3 тис грн за місяць, гроші на програму виділять з держбюджету.

Участь покупців, виробників і продавців в програмі добровільна, тож чи є кешбек на конкретний товар в конкретному магазині, покупця інформуватиме магазин, а що про це думають українські ритейлери, запитало видання Forbes.

Зазначається, що великі продовольчі мережі поки з обережністю ставляться до цієї ініціативи, так, в АТБ та Novus зазначили, що вивчають концепцію та "не встигли сформувати очікування від програми".

Натомість у Auchan впевнені щодо позитивного ефекту від програми та планують маркувати товари власних торгових марок позначкою "Зроблено в Україні". Також оптимістично налаштовані у маркетплейсі Rozetka.

Кешбек позитивно вплине на продажі товарів українського виробництва, очікуємо, що їхня частка у продажах зросте приблизно на 30%, – каже комерційна директорка Rozetka Тетяна Мойсеєнко.

За її словами, наразі найбільша частка продажів товарів українських виробників у категоріях товари для дому (30%), мода (18%), FMCG (15%).

Читайте також: Уряд схвалив програму національного кешбека. Скільки отримуватимуть українці за купівлю вітчизняних товарів

Підтримує ініціативу уряду і мережа мультимаркетів “Аврора”, ритейлер також має власний досвід у схожих проєктах. Нещодавно, у межах акції покупцям нараховувався кешбек за придбання в мережі "Аврора" товарів, вироблених в Україні. Завдяки цій активності продажі товарів із позначкою "Зроблено в Україні" зросли на 17%.